Cultura

Crítica

clàssica

El bruixot del piano

Ara fa gairebé un any, amb motiu de la interpretació del pianista Lars Vogt a L’Auditori de les mítiques Variacions Goldberg BWV 988 (1741), de J.S.Bach, el sotasignant escrivia com aquesta obra és una referència de culte que fa que els programadors la vegin com un reclam fàcil per a un públic cada vegada més interessat a reconèixer que no pas a conèixer obres noves o infreqüents de localitzar a les programacions. És això el que explica que Ibercàmera hagi apostat per la inauguració de la seva 36a temporada per unes Goldberg amb l’immens pianista rus Evgeni Koriolov, que, sigui dit de passada, ja havia actuat a Barcelona tres cops abans: els anys 2007, 2012 i 2015. Potser també el fet que una artista d’Ibercàmera com la pianista Varvara, que ha estudiat amb Koriolov, hagi contribuït a fer realitat aquest concert inaugural bellíssim, intens i de factura pianística de la millor escola russa. Cert és que el posicionament estilístic del pianista poc té a veure amb l’historicisme i els criteris històrics, tot i extreure de l’instrument una gran transparència sonora. Podem dir que Koriolov es relaciona amb el quart lliurament del Clavier-Übung bachià més en forma de meditació i contemplació d’arrel romàntica que no en la comesa d’assolir una resposta a la gran qüestió que palpita darrere del conjunt de l’obra bachiana i que es relaciona estretament amb la filosofia racionalista de Spinoza. Més enllà d’aquesta filosofia, no és menys cert que la vetllada va ser una aposta radical per allò que Adam Zagajewski anomena vida espiritual. Això és: desvetllar la vida de la nostra ànima amb una música que va embruixar el Palau. I és que Koriolov és un bruixot del piano.

Evgeni Koroliov
Palau de la Música. 6 de novembre. IberCàmera


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
MÚSICA

Manel presenta ‘Per la bona gent’ enmig del deliri

Barcelona

Les clàssiques pors

Barcelona
Marta Nieto
Actriu

“Quan algú desapareix, no es tanca mai la ferida”

Barcelona

El barber que canta

cassà de la selva

No només escudella

Girona

Qui és Idrissa Diallo?

Barcelona

‘Nos défaites’ guanya el festival L’Alternativa

Barcelona
El malestar de la música
Crítica
cinema

El malestar de la música

Nova ruta ‘Caldes en temps de guerres’

Caldes de Malavella