Cultura

Mor Anna Manel·la

L’artista olotina, de 69 anys, és coneguda sobretot per les seves escultures d’infants en actitud reflexiva

L’obra creativa d’Anna Manel·la és de base realista, amb trets simbolistes i expressionistes

L’artista Anna Manel·la Llinàs (Olot, 1950) va morir ahir a conseqüència d’una llarga malaltia. De fet, Manel·la va tornar a exposar el març del 2014 a la Galeria Arcadi Calzada d’Olot després d’una aturada de la seva activitat creativa per la malaltia.

La seva producció més característica són les figures de nens i nenes amb actituds a mig camí entre la inquietud i la reflexió sobre sentiments humans bàsics. De fet, en aquella ocasió, va presentar l’exposició titulada Estimats amics, en referencia al fet que l’artista treia les seves figures de l’aïllament component-les en petits grups perquè es fessin companyia. L’obra de Manel·la inclou també olis sobre tela i dibuixos. Es tracta d’una obra creativa amb molta personalitat, de base realista, però amb trets simbolistes i expressionistes, molt austera, que li va permetre crear un univers amb una iconografia pròpia.

Anna Manel·la va estudiar a l’Escola Llotja de Barcelona i a l’Escola de Belles Arts d’Olot i al Taller Marzo Mart de gravat de Sant Feliu de Guíxols. Va ser l’autora del cartell de les Festes del Tura d’Olot del 1990 i, al carrer Sant Tomàs de la capital garrotxina i amb el lema Sense lluna, hi ha un dels seus característics infants. Suècia, Alemanya i Itàlia són alguns dels països on ha exposat, a part de Catalunya i la resta de l’Estat.

L’acte de comiat d’Anna Manel·la es farà avui, a les quatre de la tarda, a la sala polivalent del cementiri d’Olot.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Crònica

Orchestra Fire-riba

Girona

El detonador de la novel·la gràfica

Barcelona

Uns Gaudí paritaris

BARCELONA

Mentider meravellós

BARCELONA

De paràsits i Txernòbil

Girona

Una artèria de tradició

BARCELONA
Crítica
dansa

Memòria d’un temps fugit

ANTONIO GUILLÉN
DIRECTOR DE LA FÀBRICA D’ANÍS DEL MONO

“L’Anís del Mono és més que una beguda, s’ha fet un lloc a les llars”

badalona

La falta de finançament obliga les productores audiovisuals catalanes a treballar amb un peu a Madrid

barcelona