Música

El Palau de la Música viu un Concert de Sant Esteve innovador i emotiu

Durant l’espectacle, que es repetirà aquest diumenge, s’ha reivindicat el paper essencial de la cultura a la societat

El tradicional Concert de Sant Esteve ha celebrat aquest dissabte una de les edicions més especials dels seus més de 100 anys d’història.

La pandèmia ha obligat a apostar per un format innovador per esquivar les restriccions de la pandèmia i encabir les actuacions de tots els cors de l’Orfeó.

Així, l’espectacle, que ha estat presentat per l’actriu Sandra Monclús, ha comptat amb l’actuació en directe de l’Orfeó Català i vídeos enregistrats per a l’ocasió per part dels cors de l’Escola Coral i del Cor de Cambra del Palau.

Per reivindicar el paper essencial de la cultura, la dansa, el videoart i la dramatúrgia també han estat protagonistes. El concert ha finalitzat el públic dempeus interpretant el ’Cant de la Senyera’.

La presentadora de l’espectacle, l’actriu Sandra Monclús, ha donat el tret d’inici al Concert de Sant Esteve recordant que el certamen ha “resistit i superat” durant els seus 107 anys d’història situacions i dificultats de tot tipus i que enguany li ha tocat superar una pandèmia.

Una pandèmia que, per primer cop, ha impedit que tots els cors de l’Orfeó hagin pogut actuar plegats a l’escenari del Palau de la Música.

La innovadora fórmula escollida per superar aquest entrebanc ha estat combinar les actuacions en directe de l’Orfeó Català, dirigit per Simon Halsey, amb una sèrie de vídeos enregistrats de la resta de cors que el públic ha pogut seguir a través d’una gran pantalla.

Aquests vídeos de l’Escola Coral i el Cor de Cambra del Palau, s’havien gravat prèviament en espais del mateix Palau Música i en llocs emblemàtics de la ciutat de Barcelona com Montjuïc o el Parc del Fòrum.

Durant els 70 minuts que ha durat el concert, la música en viu s’ha anat intercalant amb aquestes gravacions fins que al final de l’espectacle s’han fusionat virtualment per interpretar Poema èpic de Nadal.

El concert, amb la direcció musical i artística de Pablo Larraz i la direcció escènica d’Adrià Aubert, ha proposat un viatge emocional a través de la música, amb presència destacada de nadales tradicionals catalanes com Fum, fum, fum, El noi de la mare, La pastora Caterina i El petit vailet, amb arranjaments de Jordi Domènech i Albert Guinovart. També s’han interpretat cançons de nadal internacionals, amb obres de Rutter, Gjeilo i Wilberg, entre d’altres.

El públic assistent, que omplia el 50% de l’aforament, també ha pogut gaudir de Glòria, de la Missa de la Coronació de Mozart i de diverses estrenes, com ara les cançons Prova el fred de fer-se etern, de Josep Ollé, amb què s’ha obert el concert, i El pessebre del Palau, d’Anna Capmany, que ha estat interpretada pel Cor de Cambra del Palau.

Una altra de les cançons destacades ha estat Però soc feliç, amb Elena Gadel com a solista, publicada en el disc The Live on Project, dedicat a la sensibilització i la lluita contra el càncer.

Sota el lema “En temps de pandèmia, la cultura ens omple de vida”, el concert també ha volgut posar en valor el paper de la cultura en un moment com l’actual.

A més de la música en directe i dels vídeos dels cors, l’espectacle ha comptat amb videoprojeccions especialment encarregades per a l’ocasió a Alba G. Corral -artista convidada de la temporada del Palau- i la participació de la ballarina Laia Jorba, que ha actuat durant una de les peces que ha cantat l’Orfeó.

Com ja és tradicional, el concert ha finalitzat amb el públic dempeus interpretant el Cant de la Senyera i moltes estelades al pati de butaques.

Demà diumenge es farà un segon passi del concert al migdia per compensar la reducció d’aforament per les restriccions sanitàries.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic