Arts escèniques

Elena Carmona renova per dins i per fora el Teatre Municipal de Girona

La directora d’Arts Escèniques presenta una programació que aposta per la creació contemporània

Amb el lema ‘Fes-lo teu’, vol arribar a nous públics

El 14 de gener, l’asturià Rodrigo Cuevas presentarà el seu espectacle Trópico de Covadonga al Teatre Municipal de Girona, dins la programació del festival Neu!: serà “una bona porta d’entrada per descobrir la temporada”, en paraules d’Elena Carmona, que ahir va presentar la seva primera programació com a responsable, no només del Teatre Municipal, sinó d’un concepte més ampli: la direcció d’Arts Escèniques de Girona. Això vol dir que el teatre s’escamparà per la ciutat, per altres equipaments –la Mercè, el Bòlit– i també per barris com ara Santa Eugènia i Sant Narcís, gràcies a diverses accions de mediació artística, reforçades en col·laboració amb la regidoria d’Educació i amb ConArte. El Teatre Municipal es renova per dins i per fora: estrena imatge gràfica, web i il·luminació d’accés a l’entrada principal, però sobretot canvia de filosofia i vol ser també motor de creació.

Acompanyada del regidor Quim Ayats, Carmona va exposar els principals eixos d’una programació que vol involucrar la ciutadania, amb el lema Fes-lo teu, per arribar a nous públics amb “una aposta per la qualitat i la contemporaneïtat”. Hi haurà una gran diversitat de llenguatges escènics i una àmplia presència de creadors catalans (87%) en els 40 espectacles i activitats programades. Carmona ha ordenat la programació en cinc cicles: Teatre Lovers inclou les propostes d’Indi Gest(Premi Quim Masó, 2018), els andalusos La Zaranda, Julio Manrique i El hombre almohada, amb Belén Cuesta, a més de l’òpera Rigoletto. El segon cicle és Teatre Document, amb peces que beuen de la realitat, com ara les dels gallecs Chévere i els bascos Azkona & Toloza; Alguns dies d’ahir –sobre els fets de l’1-O del 2017–; la relectura que Rigola fa del 23-F segons Cercas, i l’obra de la Societat Doctor Alonso sobre l’excavació de fosses de represaliats. El cicle Posar el cos se centra en el moviment i inclou dues propostes d’Escarlata –inclosa un sopar per a un centenar de comensals a l’escenari del Municipal– i altres obres de Xavier Bobés, Nyamnyam, GN/MC i Ancorae Danza, en col·laboració amb el festival FlamenGi.

Paranormals, el cicle menys convencional, s’ha dissenyat amb dos estudiants de l’ERAM i El Galliner, i inclou It don’t worry me, a La Planeta; la proposta de Núria Guiu a La Mercè o la de Cris Blanco al Municipal. Per acabar, Familiars inclou Manolo Alcántara, Sr. Serrano, Animal Religion, Voël i Marga Socias.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

música

Pol Wagner crea el seu tercer disc amb intel·ligència artificial

girona
girona

Enyorat Joan Domènech

girona
exposició

Al fons del mar, al centre de la Terra i a la lluna amb Jules Verne

barcelona
música

Fonso Castillo publica ‘Las ganas de verte’, una cançó per afrontar una pèrdua

girona
TEATRE

Carme Sansa capitalitza un drama sobre l’empatia entre jueus i palestins

BARCELONA
Cultura

Mor Juan Brujo, líder de la banda d’extrem metal Brujería

patrimoni

La Sagrada Família escalarà l’any que ve els 172’5 metres

Barcelona
cultura

El festival Premià del Mal reunirà escriptors de novel·la negra i criminòlegs

premià de mar
Lluís Riera
Novel·lista

“Volia escriure un ‘thriller’ negre i cru ambientat a la Catalunya interior”

Barcelona