Arts escèniques

Elena Carmona renova per dins i per fora el Teatre Municipal de Girona

La directora d’Arts Escèniques presenta una programació que aposta per la creació contemporània

Amb el lema ‘Fes-lo teu’, vol arribar a nous públics

El 14 de gener, l’asturià Rodrigo Cuevas presentarà el seu espectacle Trópico de Covadonga al Teatre Municipal de Girona, dins la programació del festival Neu!: serà “una bona porta d’entrada per descobrir la temporada”, en paraules d’Elena Carmona, que ahir va presentar la seva primera programació com a responsable, no només del Teatre Municipal, sinó d’un concepte més ampli: la direcció d’Arts Escèniques de Girona. Això vol dir que el teatre s’escamparà per la ciutat, per altres equipaments –la Mercè, el Bòlit– i també per barris com ara Santa Eugènia i Sant Narcís, gràcies a diverses accions de mediació artística, reforçades en col·laboració amb la regidoria d’Educació i amb ConArte. El Teatre Municipal es renova per dins i per fora: estrena imatge gràfica, web i il·luminació d’accés a l’entrada principal, però sobretot canvia de filosofia i vol ser també motor de creació.

Acompanyada del regidor Quim Ayats, Carmona va exposar els principals eixos d’una programació que vol involucrar la ciutadania, amb el lema Fes-lo teu, per arribar a nous públics amb “una aposta per la qualitat i la contemporaneïtat”. Hi haurà una gran diversitat de llenguatges escènics i una àmplia presència de creadors catalans (87%) en els 40 espectacles i activitats programades. Carmona ha ordenat la programació en cinc cicles: Teatre Lovers inclou les propostes d’Indi Gest(Premi Quim Masó, 2018), els andalusos La Zaranda, Julio Manrique i El hombre almohada, amb Belén Cuesta, a més de l’òpera Rigoletto. El segon cicle és Teatre Document, amb peces que beuen de la realitat, com ara les dels gallecs Chévere i els bascos Azkona & Toloza; Alguns dies d’ahir –sobre els fets de l’1-O del 2017–; la relectura que Rigola fa del 23-F segons Cercas, i l’obra de la Societat Doctor Alonso sobre l’excavació de fosses de represaliats. El cicle Posar el cos se centra en el moviment i inclou dues propostes d’Escarlata –inclosa un sopar per a un centenar de comensals a l’escenari del Municipal– i altres obres de Xavier Bobés, Nyamnyam, GN/MC i Ancorae Danza, en col·laboració amb el festival FlamenGi.

Paranormals, el cicle menys convencional, s’ha dissenyat amb dos estudiants de l’ERAM i El Galliner, i inclou It don’t worry me, a La Planeta; la proposta de Núria Guiu a La Mercè o la de Cris Blanco al Municipal. Per acabar, Familiars inclou Manolo Alcántara, Sr. Serrano, Animal Religion, Voël i Marga Socias.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

música

Brittain Ashford obrirà el 5è A Peu de Carrer de l’Ateneu 24 de Juny

girona
MÚSICA

El Palau de la Música recorda Juli Garreta i convida Raquel García-Tomás

BARCELONA
Música

L’Empordà Music Festival creix

LA BISBAL D’EMPORDÀ
Cultura

Mor Frank Stella, reconegut pel seu art abstracte i precursor del minimalisme

efemèrides

El Govern commemorarà els centenaris d’Oriol Bohigas i Francesc Candel

barcelona
TEATRE

‘Burro’ reescriu la humanitat amb la mirada de l’animal del camp

BARCELONA
MÚSICA

El Sónar es farà tot a l’Hospitalet de Llobregat a partir del 2026

BARCELONA
Crítica

Tradició, patrimoni i nova creació

art

El FAD es converteix en la Federació FAD

barcelona