Cultura

SERVEIS

L’Arxiu Històric de Girona reprèn l’atenció presencial

Havia tancat durant els mesos d’adequació dels nous espais després de la inundació de l’octubre passat

Al gener s’havien recuperat els espais de treball i ara obre les portes a la ciutadania

L’Arxiu Històric de Gironarecupera avui la seva normalitat i reprèn l’atenció presencial després de la inundació que va tenir lloc el passat mes d’octubre de 2022. Els darrers mesos, el Departament de Cultura ha estat treballant en la recuperació de la normalitat després de l’incident. Els treballs s’han centrat en diferents àmbits, tots ells amb la voluntat de garantir, primer, el retorn dels treballadors a l’arxiu, segon, la recuperació de la documentació afectada i, tercer, obrir als ciutadans la sala de consulta.

Gràcies a l’ actuació i esforç de les diferents àrees professionals, tant del Departament de Cultura com del suport extern rebut en tasques d’analítiques de fongs i control ambiental, s’ha pogut recuperar tota la documentació, permetre als treballadors retornar a l’arxiu, oferir un servei a distància i, finalment, avui, obrir al públic la sala de consulta.

Pel que fa a la documentació, s’ha actuat en recuperar la petita part de documentació que es va veure afectada per l’aigua. Es va dur a terme un assecatge per oreig en zones segures de l’edifici. Es va retirar els arxivadors i tots els embolcalls que s’havien mullat i es va estendre la documentació sobre material absorbent, que es van anar canviant a mesura que s’humitejava per accelerar-ne l’assecatge. Gràcies a la favorable climatologia del moment, es van obrir finestres per crear corrents d’aire i es va reforçar amb ventiladors i un sistema de ventilació creuada i forçada. Un cop estabilitzada i assecada la documentació afectada, es va sotmetre a una desinfecció per polvorització.

A primers de gener, l’Arxiu va poder recuperar el seu funcionament ordinari i oferir serveia les administracions, notaries i jutjats i servei de consulta digital a la ciutadania a l’espera de l’adequació dels espais per a la consulta presencial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

L’ADAC premia Michel i El Foment en un acte ple de crides a la defensa activa de la llengua

girona
Arquitectura

La casa ‘PIN8’ de Forallac, Premi Arquitectura 2023

Girona

Joan Manuel Serrat, premi Nacional de Cultura

barcelona

Lloret estrenarà al juliol la ruta dels escenaris de ‘La casa del dragón’

Lloret de mar

HeartBreak Hotel bategarà a Sants aquest setembre

BARCELONA
Crònica

‘Per sempre, Joy Division’

Barcelona
Art
Novetats a les joies medievals catalanes

Caín entra a l’absis de Taüll

barcelona
Crònica

Un ‘papa’ al Fòrum

Barcelona
Cultura tradicional

95 anys fent-la ballar

CALELLA