cultura

El Fitag perd gent

El festival gironí de teatre d'aficionats, que aspira a ser “una fira de productes teatrals”, ha tingut 1.000 espectadors menys que el 2009

La retallada de pressupost ha repercutit en la comoditat del públic, sobretot en la visibilitat

La desena edició del Festival Internacional de Teatre Amateur de Girona (Fitag), que organitza la Diputació de Girona i que es va celebrar de dimarts a dissabte de la setmana passada, va enregistrar una considerable disminució de públic respecte a l'edició de l'any passat (7.400). En total, han assistit a la mostra 1.000 espectadors menys. El balanç final assenyala que han estat 6.500 les persones que han vist algun dels espectacles i l'ocupació global s'ha situat, segons l'organització, que imputa el descens de públic al nou sistema establert d'entrades de pagament, en el 78%. S'ha anunciat, però, que alguns escenaris han assolit el ple absolut en totes les funcions, com ara la sala La Planeta i L'Alternatiu –espai gestionat per l'escola teatral El Galliner–, mentre que es considera que al Teatre Municipal s'ha incrementat de manera important la seva ocupació, malgrat que no s'ofereixen dades. El Pati de les Magnòlies ha estat l'espai que, segons l'organització, s'ha vist més afectat pel nou sistema de pagament d'entrades en algunes funcions. Aquest sistema, que s'havia ideat per evitar les cues, no ha assolit el seu objectiu, perquè aquestes han continuat essent-hi, ja que les entrades no són numerades i per tenir una bona visibilitat en els espais calia fer cua per assegurar-se un bon lloc. La retallada de pressupost, que va obligar a prescindir de la grada del pati de la Casa de Cultura, ha repercutit en la comoditat del públic –sobretot en la mala visibilitat–, que ja al Pati de les Magnòlies ho tenia difícil malgrat que els escenaris són elevats.

El comunicat emès pels organitzadors del festival assenyala, malgrat que és de caràcter amateur i que no hi ha ni un sol programador a títol professional, que aquest té “la necessitat de continuar donant suport a companyies que aposten per fer el salt cap a la professionalització.”

Des de la Diputació de Girona, organitzadora del festival, també s'anuncia que la mostra “aspira a ser una fira de productes teatrals i, en aquesta nova etapa, es vol començar a treballar la col·laboració directa amb els programadors”, que es concretaria en “la promoció i distribució d'obres teatrals locals i d'intercanvis internacionals”. Els organitzadors consideren que l'espectacle Como cuando soplas las velas, una coproducció de la mostra, dels alacantins Enclavados Teatro, “ha estat la gran revelació” del festival d'aquest any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic