Arts escèniques

TEATRE

L’Akadèmia destapa la hipocresia, des de la comèdia

A totes les comèdies franceses hi ha una Isabel (interpretada per Concha Milla en la nova producció de l’Akadèmia). És una dona, aparentment amable i molt acollidora, però que es baralla fins arribar a les urpes per protegir el seu territori. La veritat de la mentida és una comèdia que destapa la hipocresia de la classe benestant occidental quan un personatge (una jove seductora interpretada per Aida Llop) es converteix en el detonant d’un sopar amb ganivets per sota la taula. Els dos amics (interpretats per Enrico Iannello i Frank Capdet) han perdut el rumb fa temps. L’obra s’estrena demà i estarà en cartell fins al 31 de març a l’Akadèmia, a Barcelona.

Florian Zeller (l’autor d’El pare, en què aborda el pou de l’Alzheimer des de l’interior d’un pacient) descriu la falsedat dels amics en una comèdia despietada. Què passaria si una parella madura i estable queda amb un amic de la joventut que els vol presentar la seva jove i explosiva parella, després d’haver deixat l’antiga parella, que també és amiga dels amfitrions? Aquest és l’embolic que el director Guido Torlonia planteja a La veritat de la mentida. La clau dramatúrgica és que els intèrprets revelen els seus pensaments en aparts al públic. Són comentaris que converteixen els espectadors en còmplices perquè tenen més informació que els mateixos personatges). És un codi senzill però que pot generar el dubte de si el protagonista s’ha atrevit a expressar-ho en la trobada o, simplement, queda com un punyal més en la consciència. I és que, al costat d’aquesta foguera de les vanitats, en què cadascú persegueix el seu desig, s’escola el record nostàlgic de la joventut. I el vertigen de ser honest i admetre quin és el grau de descomposició de les relacions mantingudes durant dècades. A diferència de Filumena Marturano, en què l’actor napolità hi colava algun registre, ara tota la peça s’interpreta en català, també les reflexions més íntimes.

Aquesta és la segona producció de la temporada de la sala. Els Buonaparte, el primer treball, està a punt d’arrencar una gira d’una vintena d’actuacions. Més endavant també preveuen traslladar La chispa per Catalunya, així com la comèdia àcida de Zeller.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

dit o fet per dones

Sobre misteris i pèrdues

Novetat editorial

Carme Riera es pregunta pel més enllà de la mort

Barcelona
ARTS EN VIU

La Mostra suma 16.300 espectadors entre sala i carrer

BARCELONA
CRÍTICA

Expressionisme a Barcelona

cultura

La mulassa de Granollers s’estrenarà el 9 de maig

GRANOLLERS
NOVEL·LA GRÀFICA

L’autor italià Zerocalcare s’endinsa amb la novel·la gràfica ‘Kobane Calling’ en el conflicte del poble turc

Barcelona
ARTS EN VIU

El teatre objectes venç els clàssics a la Mostra d’Igualada

IGUALADA
Salvador Domènech
Escriptor i psicopedagog

“Cal dignificar les persones que van morir per la causa democràtica”

Barcelona
CRÍTICA

Un home que ha fet un bon ús de la mort