Cultura

El Maspons inesperat

Pocs mesos després que la col·lecció particular d'Oriol Maspons ingressés al Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC), el Select Kafé de Sant Feliu de Guíxols ofereix l'oportunitat, fins al 10 de juny, de contemplar algunes de les sèries menys conegudes d'aquest històric fotògraf barceloní tan reticent a les exposicions a Oriol Maspons. Col·lecció perduda, una selecció d'una trentena d'imatges datades entre els anys cinquanta i setanta que retornen la mirada entre innocent i provocadora d'un dels millors intèrprets de l'Espanya de la postguerra.

L'exposició ha estat comissariada per Ramon Llinàs Vila, pintor, dissenyador de moda i amic personal de Maspons des de la infància, de qui va ser veí d'escala a Barcelona. Aquesta familiaritat amb el fotògraf li ha permès tenir accés franc al seu estudi, on fa poc van localitzar plegats unes imatges quasi oblidades que han servit per a l'exposició de Sant Feliu. Entre les fotografies escollides, Ramon Llinàs destaca un “retrat impressionant” de Brigitte Bardot fet a París el 1958, o la imatge publicitària d'una campanya per a la Creu Roja de 1970 en què el fotògraf va fer aparèixer el seu fill, Àlex Maspons, llavors de només un any, al costat de quatre infants més que representaven les ètnies del món. Hi ha també escenes de l'Eivissa exaltada i bohèmia dels anys seixanta, i de la famosa Gauche Divine, vista amb un peculiar sentit de l'humor, a més de retrats de Salvador Dalí o de la dissenyadora de joies i mecenes Elsa Peretti, la mediació de la qual ha estat decisiva en la donació del fons del fotògraf al MNAC.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.