De fenomen a la xarxa al cine
Amb el lema “apadrina a un tieso” (algú que no en té ni cinc), Alfonso Sánchez i Alberto López van promoure la compra de participacions de la pel·lícula El mundo es nuestro, de 120 euros cadascuna. “Després ens vam assabentar que d'això se'n diu crowdfunding”, comenta Sánchez, director, guionista, productor i protagonista d'aquesta comèdia andalusa que ahir es va estrenar a l'Estat espanyol.
El cas és que al darrere hi ha diversos curts, que sumen dos milions i mig de visites a internet, la qual cosa va animar Sánchez i López a buscar finançament a la xarxa i llançar-se –amb èxit, tal com es pot comprovar– a fer un llargmetratge. Interpreten El Cabeza i El Culebra, dos delinqüents xerraires i divertits que atraquen un banc. En ple assalt, entra un home carregat d'explosius que amenaça de volar-ho tot si no hi va la televisió.
“L'origen del guió es remunta al 2009 i es va basar en el context del corralito argentí”, explica el director. “Per desgràcia, la història és ara molt actual”, conclou. En part, és pel discurs emotiu del presumpte terrorista, un empresari arruïnat perquè l'administració no paga, que s'alça en portaveu de la indignació que hi ha al carrer pels escàndols financers i la crisi. L'encert de la crítica i l'humor, el frescor i l'energia de la proposta poden convertir el film en un petit fenomen també als cinemes.