Art

D'ARA. I. D'AQUÍ

montse frisach

L'artista que escolta

L'artista barceloní Marc Vives comissaria un cicle d'exposicions a la Sis Galeria de Sabadell

Després que fa un any el tàndem d'artistes Bestué-Vives anunciés la seva separació professional, tots dos membres del duet han anat perfilant la seva trajectòria pròpia. Marc Vives (Barcelona, 1978) reconeix que es troba en un moment de transició entre una etapa i una altra, però la seva opció, i això ho té molt clar, sempre implica processos i pràctiques col·lectius. L'artista prefereix en aquests moments estar “a l'escolta” dels altres i per això no és estrany que s'hagi implicat en un treball de comissariat força especial. Es tracta d'un cicle de quatre exposicions en una botiga de marcs amb una sala d'exposicions al pis de dalt, Sis Galeria, de Sabadell, en el qual estan participant Sergi Botella, Gerard Ortín, Vicente Vázquez/Usue Arrieta i Momu & No Es.

Vives es va decidir a passar a fer de comissari arran de la seva complicitat amb la família propietària de la galeria. “L'espai és molt acollidor, sense connotacions, i vam pensar que aquest any jo podia fer-me càrrec de la programació. Aleshores vaig triar quatre artistes que conec molt bé i els quals podia, en certa manera, acompanyar per organitzar una exposició”, explica Vives.

Ja no és estrany que els artistes exerceixin de comissaris. En el cas de Vives concep aquesta tasca com un acte gens dogmàtic, d'acompanyament a uns creadors que tenen en comú “no la rebel·lió, sinó que són perifèrics, en el sentit que no fan les coses que toquen o que s'espera que facin”. Uns trets que, en definitiva, no estan tan lluny de la seva trajectòria artística.

De moment, ja ha tingut lloc la primera de les exposicions, del terrassenc Sergi Botella. “Ell és artista visual però també és conegut en l'àmbit de la música electrònica. Malgrat que és evident que els dos mons tenen relació, és el primer cop que en Sergi ha mostrat aquestes dues facetes de manera conjunta.” Ara, el 6 de juny, li tocarà el torn al més jove del grup, Gerard Ortín.

Una de les característiques del cicle és que les quatre exposicions van acompanyades d'una performance de cadascun dels artistes, en col·laboració amb la Nau Estruch de Sabadell. En el cas d'Ortín, la performance serà el 7 de juny i no coincidirà, com ha de ser habitual, amb el dia de la inauguració de l'exposició.

Mentrestant, Vives col·labora amb creadors, sobretot d'arts escèniques, per als seus futurs projectes. La ciència-ficció és un altre dels camps que sempre li han interessat. Per aquí, i sempre des del racó de la intuïció, la transversalitat i de “la bogeria com a pèrdua de control”, és per on poden anar els trets en la seva carrera a partir d'ara.

Tàndem
Marc Vives fa un any que es va separar professionalment del també artista David Bestué. Això ha propiciat que tots dos hagin perfilat una trajectòria més personal. L'opció de Vives, però, sempre implica processos i pràctiques col·lectius.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
MIRADOR

De quan la línia de la vida es ressegueix des de l’art

la ciutat d’ideals

A propòsit d’exilis i llengua

equipaments

Comencen les obres d’ampliació de l’Arxiu Nacional de Catalunya

barcelona
Crítica

El gest alliberador d’una dona italiana

música

El Jazz omple el Passeig de Gràcia

barcelona
crónica

Oques Grasses en salsa dolça

GIRONA

El manifest d’Agitart centra el Dia Internacional de la Dansa

girona
cultura

L’alt i constant mestratge de Mercè Vidal

Paola Cortellesi
Cineasta i actriu

“Els italians portem el neorealisme a l’ADN”

Barcelona