cultura

El documental triomfa

‘Sacro Gra', un llargmetratge de no-ficció dirigit per Gianfranco Rosi, guanya el Lleó d'Or a la millor pel·lícula en la 70a edició de la Mostra de Cinema de Venècia

Tsai Ming-liang s'ha de conformar
amb el gran premi del Jurat amb ‘Jiayou'

Ja fa un temps que, poc a poc i amb constància, el cinema documental es va obrint camí en terrenys que tradicionalment han estat monopolitzats pel cinema de ficció. Ahir, aquesta consideració d'aquesta manera de fer cinema va donar un altre pas significatiu: per decisió del jurat presidit per Bernardo Bertolucci, el documental italià Sacro Gra va guanyar el Lleó d'Or a la millor pel·lícula en la mostra de Cinema de Venècia, la 70a edició de la qual es va clausurar ahir.

Sacro Gra forma part d'un projecte transmèdia sobre els habitants de la perifèria romana que, malgrat tot, no va obtenir en la projecció una acollida gaire bona per part de la premsa especialitzada, i que va passar a davant de les darreres obres de realitzadors de prestigi com ara Tsai Ming-liang –que amb Jiayou (Stray dogs) es va haver de conformar amb el gran premi del jurat–, Stephen Frears, Hayao Miyazaki i Philip Gröning.

El grec Alexandro Avranas va guanyar el Lleó de Plata a la millor direcció per Miss Violence, sobre uns nens prostituïts pel seu pare. El jurat també va concedir un premi especial a Die Frau des Polizisten (la dona del policia), de Philip Gröning.

La Copa Volpi a la millor interpretació masculina ha estat per a Themis Panou per Miss Violence, en el paper del pare de família, mentre que la veterana actriu Elena Cotta ha guanyat la Copa Volpi a la millor interpretació femenina per Via Castellana Bandiera, d'Emma Dante, una pel·lícula sobre la competició entre dones conductores a Palermo.

El premi Marcello Mastroianni a l'actor emergent ha recaigut en Tye Sheridan per Joe, de David Gordon Green, mentre que Steve Coogan i Jeff Pope van obtenir el premi al millor guió per la nova pel·lícula del veterà Stephen Frears, Philomena.

Un jurat presidit per la realitzadora saudita Haifaa al-Mansour va atorgar a White Shadow, de Noaz Deshe, el premi Luigi de Laurentiis a la millor opera prima; la pel·lícula participava dins la Setmana Internacional de la Crítica. Els premiats de la secció paral·lela Horitzonts, dedicada a les noves tendències cinematogràfiques i que reuneix un jurat presidit per Paul Schrader, van ser: Eastern boys, de Robin Campillo, millor llargmetratge; Still life, d'Uberto Pasolini, millor director; Ruin, de Michael Cody i Amiel Courtin-Wilson, premi especial del jurat; Kush, de Shubhashish Bhutiani, millor curtmetratge, i Mahi va Gorbeh, de Shahram Mokri,premi al contingut innovador.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.