cultura

la CRÒNICA

Una nova era

  • The Pepper Pots, dissabte a l'Auditori de Girona MANEL LLADÓ.

La banda gironina The Pepper Pots va obrir dissabte la gira del seu cinquè disc, We must fight, a casa, a la sala gran de l'Auditori de Girona, molt ben acompanyada per un públic nombrós i molt entregat, en un bateig que marca el principi d'una nova era per al grup en la seva prolífica trajectòria. Han passat quatre anys i mig des de la presentació de Now! al mateix escenari i unes quantes coses han canviat, sobretot en la primera línia del grup: les tres veus femenines amb un concepte 100% girl group, uniformades i amb coreografies ben estudiades, s'han convertit en dues cantants –Adriana Prunell i Aya Sima, incorporada en el disc anterior– que subratllen la personalitat pròpia de cadascuna i es complementen bé. Se centren més en la part vocal que en les coreografies, un apartat en què gairebé són superades per la dinàmica secció de vent. En realitat, aquest canvi d'imatge i actitud escènica té molt a veure amb la nova línia musical oberta per The Pepper Pots amb aquest We must fight, que abandona una mica el so feliç i despreocupat del soul-pop de Motown en els anys seixanta i s'endinsar-se en el soul més profund, sofisticat i conscienciat –en resum, adult– que alguns artistes negres van desenvolupar en els anys setanta per reafirmar també la seva independència creativa. The Pepper Pots han reproduït aquesta evolució d'una manera natural i no traumàtica.

De fet, el concert va començar amb dues cançons del nou disc, We must fight i Got me crazy, i tot seguit van sonar dues peces de l'anterior, Train to your lover (2011), I wanna blindly trust in you i Gladden your soul, abans de tornar al present amb You've got the future i fer la primera incursió en el decisiu Now! (2009): Real tru love. El grup va repassar completament les 12 cançons de We must fight i va anar intercalant temes dels dos discos precedents –quatre peces de cada àlbum–, als quals va afegir una versió: That's my baby for you, de l'històric grup vocal de Chicago The Chi-Lites. El repertori va sonar compacte i homogeni, sense grans salts estilístics entre les cançons dels diferents discos, que el grup va interpretar amb escasses pauses entre tema i tema, anant molt a la idea, de manera que les 21 cançons van sonar en menys d'una hora i mitja, amb dues tandes de bisos incloses.

La professionalitat habitual del grup es va subratllar dissabte amb la imponent visió de 17 músics a l'escenari, tots els que van gravar el disc: els 9 titulars, 6 músics de corda i 2 percussionistes que van sonar com la glòria tot i la complexitat tècnica d'aquest gran desplegament instrumental: una altra nit memorable.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

cultura

L’alt i constant mestratge de Mercè Vidal

Paola Cortellesi
Cineasta i actriu

“Els italians portem el neorealisme a l’ADN”

Barcelona
cultura

Mor Francisco Rico, un dels grans experts del ‘Quixot’

barcelona

Marc Larré guanya el premi Antoni Vila Casas d’Escultura 2024

palafrugell
cultura

La llei contra la bruixeria més antiga d’Europa, de les Valls d’Àneu, compleix 600 anys

barcelona
Novel·la Gràfica

Jaime Martín i les trementinaires del Pirineu

Barcelona
Blaumut
Grup barceloní de pop, acaba de publicar el ‘Capítol 1’ del seu nou disc, ‘Abisme’

“Ara hi ha un consum excessiu de tot, sense gaudir de res”

Barcelona
girona

Torna ‘La consueta de sant Jordi’

girona
MÚSICA

La Franz Schubert Filharmonia presenta la nova temporada

BARCELONA