cultura

Crítica

cinema

El ‘revival' de la testosterona

En lloc d'efectes especials, el cine d'acció dels 80 era d'herois amb bíceps

Els tres capítols que componen la saga de Los mercenariosThe expendables– no tenen cap altre interès que el de demostrar als joves educats en el culte als superherois de la Marvel que abans dels efectes especials, dels mutants i dels superherois van existir els herois amb bíceps. El vell cinema d'acció dels vuitanta no era una qüestió d'efectes especials, era una qüestió d'acumulació de testosterona.

L'estratègia iniciada per Sylvester Stallone amb el primer capítol de la saga ha estat molt simple. L'actor s'ha situat en el centre d'una operació de revival centrada en l'existència d'un comandament operatiu que actuava a les ordres de la CIA i que utilitzava l'acció i el sadisme per defensar la integritat americana. El to de la franquícia ha estat marcadament retro i fins i tot, en alguns moments, ha arribat a tenir un cert aire crepuscular. Les arrugues estan presents en els cossos dels vells herois però aquests estan disposats a continuar vivint de l'acció. En la tercera part de la franquícia, la novetat radica en el fet que el grup inicial de nou estrelles que conformaven el primer capítol gairebé s'ha duplicat i que Stallone ha convidat per a la sessió alguns vells amics com Harrison Ford, Mel Gibson, Arnold Swarzenegger i Antonio Banderas fins a acabar construint un dels càstings d'estrelles més ambiciosos que s'han vist a la pantalla. Tot plegat és com si volgués demostrar que els vells mites poden tornar a reviure, per combatre les criatures virtuals generades per ordinador que ara motiven els espectadors.

El problema de Los mercenarios 3 és que, més enllà del joc d'aparició de cares conegudes, no s'explica res de nou. Mel Gibson és un exmercenari que s'ha passat a l'altre bàndol i Antonio Banderas vol ser el bromista del grup, mentre canta sense escrúpols Novios de la muerte. Harrison Ford demana a Stallone que busqui nous mercenaris i la part central de la pel·lícula no és més que una curiosa operació de càsting a la recerca de més testosterona per omplir la pantalla. Al començament i al final de la sessió hi haurà explosions, trets i persecucions espectaculars. En la part central, alguna broma per convertir els personatges en éssers més simpàtics, però els bíceps eclipsaran tota psicologia. La norma serà la d'oferir molta simplicitat en la història que s'explica. Fins i tot, el McGuffin del relat –la deriva cap al mal del personatge de Mel Gibson– tindrà molt poc interès. Després d'una accidentada missió caldrà actuar per restablir l'ordre. Els mercenaris actuen per dignificar el cinema d'acció, mentre triomfa el revival, el retorn estèril cap al passat.

Los mercenarios 3
Director: Patrick Hughes. Int.: Sylvester Stallone, Jason Statham, Harrison Ford, Arnold Schwarzenegger
EUA, 2014


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ÒPERA

La directora Emma Dante castiga el ‘bullying’ a ‘La cenerentola’ de Rossini

BARCELONA
cinema

Pablo La Parra Pérez, nou director de la Filmoteca de Catalunya

Barcelona

Nou programa d’arts per quan tanqui Can Maristany

SANT CUGAT DEL VALLÈS

Un renovat Aplec de la Salut reviu la llegenda de la pesta

SABADELL
TEATRE

Chévere incorpora llenguatge per a sords i cecs a ‘Helen Keller: a muller marabilla’

BARCELONA
J.M. Codina Tobias
Novel·lista

“La felicitat fa basarda perquè mena cap a una sensació de buit”

Barcelona
música

Un infart acaba amb Steve Albini, monument del rock alternatiu

girona
Cultura

Mor Jacobo Rauskin, poeta paraguaià d’àmplia trajectòria professional

art

L’art alliberador de Jordi Colomer, al Macba

Barcelona