cultura

L'APUNT

Identitat local i cinema de gènere

L'estrena d'El Niño comportarà, probablement, els inevitables debats sobre el cinema i les identitats culturals i nacionals. La pel·lícula relata el tràfic de drogues a l'estret de Gibraltar dins uns paràmetres estrictament codificats en el gènere del thriller, i juga amb uns estereotips sobradament identificables en el cinema nord-americà. Té sentit traslladar una realitat local –espanyola, en aquest cas– a unes maneres narratives heretades de Hollywood. En qualsevol cas, la pàtria de Daniel Monzón ha estat des de sempre el cinema de gènere i la pel·lícula –produïda per Edmond Roch– està rodada amb un sentit de l'espectacle que la crida a ser un previsible èxit entre els espectadors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

música

El Jazz omple el Passeig de Gràcia

barcelona
crónica

Oques Grasses en salsa dolça

GIRONA

El manifest d’Agitart centra el Dia Internacional de la Dansa

girona
cultura

L’alt i constant mestratge de Mercè Vidal

Paola Cortellesi
Cineasta i actriu

“Els italians portem el neorealisme a l’ADN”

Barcelona
cultura

Mor Francisco Rico, un dels grans experts del ‘Quixot’

barcelona

Marc Larré guanya el premi Antoni Vila Casas d’Escultura 2024

palafrugell
cultura

La llei contra la bruixeria més antiga d’Europa, de les Valls d’Àneu, compleix 600 anys

barcelona
Novel·la Gràfica

Jaime Martín i les trementinaires del Pirineu

Barcelona