cultura

Crítica

Passió i traïció

Jean Marie i Arnaud Larrieu són dos germans cineastes menys coneguts que els germans Dardenne, però també són creadors d'una obra singular en què s'exploren gèneres tradicionals –el vodevil, el cinema catastròfic i el thriller– amb un clar desig de capgirar-ne les coordenades. El amor es un crimen perfecto és una pel·lícula d'intriga en què ni les causes, ni els efectes propis d'una investigació s'exposen amb claredat, ja que allò que interessa és la configuració dels personatges. En el centre trobem un professor de literatura que té relacions amb algunes alumnes i que arran de la desaparició d'una noia esdevé el sospitós d'una trama criminal. Els germans Larrieu ens deixen clar que el professor és l'assassí, però no ens mostren ni el crim, ni les seves circumstàncies, ni ens expliquen si va ser tot fruit d'un accident. Allò que els interessa és com la vida continua, com el personatge intenta mantenir un seguit de relacions de gran complexitat que no passen pels paràmetres establerts d'una relació familiar habitual. Des de les primeres escenes veiem el professor vivint amb una dona que no és la seva esposa. Més tard sabem que és la seva germana, però alguna cosa entre ells va més enllà que la relació fraternal. En mig del camí, el personatge es veurà perseguit per dues dones més. Una és la suposada madrastra de la noia desapareguda i l'altra una joveneta que vol seduir-lo.

Els germans Larrieu construeixen el relat amb una gran elegància narrativa i fan que acabi convertint-se en una curiosa història de passió i de traïció. Si alguna cosa defineix el treball de posada en escena del Larrieu és l'elegància i el seu ús dels espais.

El amor es un crimen perfecto
Director: Jean Marie i Arnaud Larrieu
França-Suïssa, 2013


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MIRADOR

De quan la línia de la vida es ressegueix des de l’art

la ciutat d’ideals

A propòsit d’exilis i llengua

equipaments

Comencen les obres d’ampliació de l’Arxiu Nacional de Catalunya

barcelona
Crítica

El gest alliberador d’una dona italiana

música

El Jazz omple el Passeig de Gràcia

barcelona
crónica

Oques Grasses en salsa dolça

GIRONA

El manifest d’Agitart centra el Dia Internacional de la Dansa

girona
cultura

L’alt i constant mestratge de Mercè Vidal

Paola Cortellesi
Cineasta i actriu

“Els italians portem el neorealisme a l’ADN”

Barcelona