Cultura

agenda d'autor / j.b

La prosa barroca de Marai i la narració amb imatges d'avui es troben a Terrassa
La coincidència permet que aquest cap de setmana sigui intens als teatres de Terrassa. El Centre d'Arts Escèniques de Terrassa (CAET) procura tres títols per a públics específics. És el cas de Macarena Recuerda, que juga a un llenguatge retallable personal i sublimat: insistir amb una primera persona, sense necessitar de parlar del jo propi. Abans, aquest dissabte, es fa la sessió de L'última trobada, una obra que interpreten Abel Folk amb Jordi Brau i, ara, amb la complicitat d'Anna Barrachina, que ha de substituir Rosa Novell. Aquest mateix repartiment farà estada a la Villarroel a l'abril, abans de passar per altres municipis com Lleida, Vic, Tarragona i Vilafranca. De fet, avui mateix té previst fer funció a Tortosa. L'última trobada és l'adaptació que Christopher Hampton fa de la novel·la homònima de Marai. És la trobada de dos amics, que s'han estat d'esquenes durant dècades per una dona i que decideixen retrobar-se per exposar cadascú el seu punt de vista. L'adaptació beu del barroquisme literari de Marai i se li dóna cops de sorpresa amb talls dramatúrgics metateatrals i la presència quasi angelical de la senyora que cuida el castell (i també l'amfitrió).
L'última trobada
Sándor Marai
Intèrprets: Abel Folk, Jordi Brau, Anna Barrachina
Lloc i dia: Teatre Principal de Terrassa, dissabte a les 21 hores.
That's the story of my life
Macarena Recuerda Sephered
Intèrpret: Macarena Recuerda Sephered
Lloc i dia: Sala Maria Plans, diumenge a les 6 de la tarda
El retorn de Lucrècia
L'aventura de l'any passat va esdevenir un viatge plaent. L'any passat, un grup d'actors mallorquins es van atrevir a pujar a escena una peça escrita en la Menorca del segle XVIII de Joan Ramis a La Seca. Enguany, hi ha tornat. La producció compta amb la proximitat física per trencar la distància temporal. També per fer més pròpia una tradició forana. Els actors reciten el vers evitant la cantarella de la commédie i donant el màxim de pes a les tribulacions dels personatges. És una peça necessària, que sap treure la pols en fer una translació a l'època, com si es representés en un menjador, però en què la rima i unes interpretacions no sempre prou tensades, permetien imaginar millors aproximacions. Segur que el temps hi ha ajudat.
LUCRÈCIA
Joan Ramis
Intèrprets: Queralt Albinyana, Enka Alonso, Blai Llopis, Xavier Núñez, Josep Mercadal, Àlvar Triay, Agnès Romeu
Lloc i dies: A La Seca, fins al 15 de març.
EL FUTUR DE LA CRíTICA, A DEBAT
Amics del Teatre de Zorrilla
Dilluns es convoca una tertúlia sobre el futur de la crítica teatral. Amb Jordi Bordes (crític d'El Punt Avui), Santi Fondevila (crític del diari Ara) i Joan García Riera (ex-crític de Revista de Badalona, Eco Badalonés i actualment a Catalunya Ràdio). Moderador: Antoni Fernández Gàmiz. Quin és el paper de la crítica avui? Com cal reformular-la?
Lloc i dia: A l'Espai Betulia de Badalona (Biblioteca de Can Casacuberta). Aquest dilluns a partir de les 19.30hores.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Jordi Montaña
President del FAD

“El món del disseny ha d’anar unit”

barcelona
Mirador

Mirar amb sentit comú els trastorns alimentaris

Fusta, cor i guitarres

girona

Víctor Català, en prosa i en vers

L’Escala

Beuda entra als Quaderns de la Revista de Girona

BEUDA

“Objecció de consciència artística” de Laura Borràs

Lleida

Estrenes al Teatre de Salt

Salt

Un Fita a la Casa de la República

VALENTÍ SERRA
PRESIDENT DE LA FEDERACIÓ D’AGRUPACIONS DE COLLES GEGANTERES DE CATALUNYA

“La manca de portadors és el greu problema del món geganter”

Manresa