Cinema Estrena

CRÍTICA

À.Q

Més vides creuades

Fa prop de deu anys es varen posar de moda els relats calidoscopis, amb la possibilitat que la visibilitat del relat es converteixi en un dels atractius de les pel·lícules a partir del creuament de línies narratives al muntatge. El camí que va de Short cuts (1993) de Robert Altman fins a Crash (2004) de Paul Haggis, prolongant-se amb Babel (2006) de González Iñárritu, és representatiu d'un moment del cinema on la forma com s'explicaven les coses era més important que allò que s'explicava. En tercera persona, el darrer treball de Paul Haggis, sorprèn perquè sembla com una pel·lícula anacrònica, com un producte fet deu anys abans que ha aterrat en un altre temps i en unes altres modes cinematogràfiques. Aquest cop Haggis barreja tres històries que passen a Roma, París i Nova York i que tenen com a nexe comú el fet que algú ha perdut una criatura i que lluiten aferrissadament per poder trobar-la, per poder abraçar-la. Els relats s'entrellacen, els espais es fonen i els gestos d'una història acaben remetent a l'altra. Al final sembla com si tots tres relats no fossin més que un seguit de variacions al voltant d'un trauma originari que va trastocar la vida d'un escriptor el qual converteix els personatges de la pel·lícula en la projecció de les frustracions i inquietuds de la seva vida.

Paul Haggis acaba explicant una història de culpa, redempció i expiació que es multiplica com un curiós calidoscopi. El treball de posada en escena vol ser grandiloqüent i tot plegat vol tenir l'empremta d'un complex pel film que vol fer evident la seva qualitat. Haggis no naufraga en l'aventura però des del primer moment queda clar que el lluïment eclipsa moltes vegades els sentiments i la pretesa poètica de la proposta.

En tercera persona
Direcció: Paul Haggis Intèrprets: L. Neeson, Mila Kunis, A. Brody Any: Drama. EUA,2014


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona