La literatura torna al carrer
La Setmana del Llibre mostra l'activitat d'un sector que s'està recuperant
En aquesta edició s'intentarà incentivar l'hàbit de la lectura en el públic juvenil
Avui comença la 33a edició de la Setmana del Llibre en Català, una mostra que s'instal·la a Barcelona, a l'avinguda de la Catedral, per donar visibilitat a la tasca que desenvolupen les empreses d'aquest sector, mostrar les darreres novetats i alhora fomentar la lectura en català.
El repte d'aquest any és iniciar el públic juvenil en el món de la literatura, ja que “el 50% dels visitants tenen entre quaranta i seixanta anys”, afirma Montse Ayats, presidenta de La Setmana. Les mesures per aprovar aquesta assignatura pendent són, entre d'altres, sortejar abonaments per al Sónar, crear una comunitat de bloguers per fer la retransmissió i les lectures en veu alta per part de joves talents. La finalitat és que el “públic juvenil afegeixi aquestes dades a la seva agenda”, puntualitza Ayats.
Fins al dia 13 de setembre hi haurà 280 activitats, 630 professionals del sector, 59 casetes, 127 expositors i dos quilòmetres de prestatgeries per triar llibres, en una edició “moderna, creativa i internacional”, matisa Montse Ayats.
Aquesta edició es desenvolupa en unes circumstàncies un poc més esperançadores per al sector del llibre en català, ja que després de quatre anys de caiguda, aquest mercat el 2014 va repuntar un 2,9%, tot i que aquesta millora és deguda principalment a l'increment de les vendes de llibres de text, per mor de la reforma educativa que es va fer l'any passat i que va obligar a canviar els continguts.
La remuntada del llibre comercial “encara no ha començat”, puntualitza Albert Pèlach, president de l'Associació d'Editors en Llengua Catalana.