cultura

Crítica

música

Ràdio Diana

Després de recuperar en el seu penúltim disc velles cançons de jazz que el seu avi col·leccionava en discos de 78 revolucions, Diana Krall ha dedicat la seva nova entrega, Wallflower, als temes de pop i soft rock que, de menuda, escoltava a la ràdio, tot posant de relleu la forta influència que han tingut les ones hertzianes en la configuració de la memòria sentimental i, per tant, musical de diferents generacions. En un auditori del Fòrum amb elements de totes dues aventures –transistors antics arreu de l'escenari i projeccions d'imatges en blanc i negre evocadores dels anys 20–, Krall va obrir el Voll-Damm Festival de Jazz de Barcelona amb entrades gairebé exhaurides i un recital sobri i sofisticat d'un parell d'hores. Extremament generosa amb la banda que l'acompanyava (un quintet esplèndid amb remarcat protagonisme del violí i la guitarra), Krall va començar advertint que algunes de les cançons no sonarien probablement com molts imaginaven (“toca-ho tal com ho sents”, va esgrimir com a noble declaració d'intencions) per, a continuació, agrupar sota el seu segell inconfusible un jukebox que, de Nat King Cole a Tom Waits i de Fats Waller a Mamas & The Papas, es passeja per alguns dels més brillants capítols de la cançó nord-americana del segle passat.

Krall, de qui es fa tan difícil com sempre saber si llueix més com a cantant o com a pianista, va fer justícia a Bob Dylan (Wallflower), Gordon Lightfoot (If you could read my mind) i Tom Waits (per partida doble: una trepidant Temptation, moment excels del xou, i The heart of saturday night), va fer valer el seu carisma amb quatre cançons tota sola al piano i, després d'una vintena de temes, es va acomiadar tot recordant els també canadencs The Band amb una genial Ophelia. Més de vint anys després del seu debut, el poder de seducció de Diana Krall es manté inalterable.

Diana Krall
47è Voll-Damm Festival Internacional de Jazz
26 de setembre, Auditori del Fòrum (Barcelona)


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Cultura

Mor Juan Brujo, líder de la banda d’extrem metal Brujería

patrimoni

La Sagrada Família escalarà l’any que ve els 172’5 metres

Barcelona
cultura

El festival Premià del Mal reunirà escriptors de novel·la negra i criminòlegs

premià de mar
Lluís Riera
Novel·lista

“Volia escriure un ‘thriller’ negre i cru ambientat a la Catalunya interior”

Barcelona
MÚSICA

Músics d’Els Pets, Umpah-Pah, Sopa de Cabra i Lax’n’Busto homenatjaran Marc Grau

barcelona
CRÒNICA

Lucia Fumero enamora a Vic amb el seu ‘Folklore’

art

Sala Dalmau, 45 anys i com el primer dia

barcelona
còmic

El Manga Barcelona celebra 30 edicions amb un cartell de Naoki Urasawa

barcelona
ÒPERA

Ollé aixeca l’òpera de Xostakóvitx com a ‘thriller’ per empoderar la dona

BARCELONA