cultura

Murgia: “Internet no és lliure”

El director belga torna per tercer cop en quatre anys al Temporada Alta

“El teatre, avui, és dels pocs llocs on encara hi ha gent enfront d'altra gent”, diu el director

L'autor i director Fabrice Murgia està molt satisfet de tornar a la terra de la seva mare i poder presentar un treball. Considera que és imprescindible que els festivals fidelitzin els creadors internacionals perquè el públic pugui identificar-los i seguir la seva carrera. Després de Ghost road (2012) i Le chagrin des ogres (2013), aquesta nit fa a Temporada Alta l'estrena estatal de Notre peur de n'être (El Canal, 21 h). Manté la seva afició a la tecnologia a escena, tot i que adverteix: “Internet no és lliure.”

Murgia té clar que necessita treballar amb la tecnologia del segle XXI. Perquè tot humà ha usat la tecnologia de la seva època “fos la parla, o l'aparició del primer diari”, comentava ahir en una entrevista telefònica a aquest mitjà. Pel director, la soledat d'avui és més profunda que la d'èpoques anteriors, perquè aquesta hiperconnexió tecnològica fa més distant l'home. Però l'autor no vol jutjar els mitjans actuals: la tecnologia és només una eina i és responsabilitat de cadascú com fer-la servir. Les seves obres només plantegen preguntes, que han de respondre's els espectadors. Per això, considera que el 50% d'una obra succeeix en l'interior del públic, que completa l'escena. Murgia vigila no empatxar-se de vídeo a l'escena: “És perillós”, reconeix. El director que va arribar paral·lelament al camp del teatre, l'escena “avui és dels pocs llocs on encara hi ha gent enfront d'altra gent”. Amb la càmera (sempre emetent en directe) l'escena, procura sublimar els primers plans.

Les obres de Murgia es mouen en un espai oníric, en què es difumina la veritat i la ficció, el somni i el desig. Admet que sovint fa servir les restes dels seus somnis i dels membres de la companyia per bastir una escena. Admet que la imaginació completa el relat dels diferents flaixos del somni d'una nit. Tot sembla eteri en el seu quadre però és, alhora, mil·limetrat, pactat entre els actors de la companyia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Més de 90 originals aspiren al 57è Premi Bertrana de novel·la

Girona
convenció

La CatCon s’expandeix com l’Univers

vilanova i la geltrú
ROSES

La il·luminació del Castell de la Trinitat rep un primer premi en els (D)arc Awards

ROSES

L’edició integral de Kavafis, el poeta de l’amor sensual

Empúries
LLENGUA

Joan Vall: “La llengua es defensa a les urnes”

BARCELONA
cultura

Jusèp Boya, Gemma Carbó i Rosa Lluch Bramon seran els experts que assessoraran el procés per escollir el nou director del Muhba

barcelona
LLIBRES

Litterarum dedicarà la propera fira a reivindicar l’art com a teràpia

BARCELONA
Cultura

Mor als 89 anys el periodista i escriptor francès Bernard Pivot

ART

Torrent Pagès “reneix” en una exposició a la Fundació Valvi

Girona