cultura

El Museu de Lleida demana línies vermelles en els retorns a Sixena

Giralt manté que entregar les 44 peces que hi ha a Lleida no serà tan fàcil com amb les del MNAC perquè són patrimoni cultural de Catalunya

El director del Museu de Lleida, Josep Giralt, afirma que cal tenir clares les “línies vermelles” abans que els governs català i aragonès continuïn negociant la resolució dels fronts oberts per l'art entre els dos territoris. Veu positiu el procés de diàleg obert amb l'executiu aragonès, però remarca que l'acord per entregar a Aragó 53 obres d'art del monestir de Sixena que
es troben al Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) només ha estat possible perquè es tracta de peces no catalogades. En canvi, les 44 peces de Sixena que estan al Museu de Lleida formen part del catàleg del patrimoni cultural de Catalunya i, per tant, reclama que abans de parlar del seu futur es defineixi una estratègia global i conjunta entre els experts del museu i les institucions implicades.

El director del Museu de Lleida ha recordat que sempre s'ha mostrat contrari a la judicialització dels litigis per l'art amb Aragó. “Em sembla correcte que s'iniciï una negociació, sempre que tots tinguem molt clar fins a
on volem arribar i quines són les línies vermelles d'aquesta negociació”, assenyala Giralt. I continua: “Ara mateix encara no ho tenim clar, però estem en procés de solucionar-ho i, si és així, podem arribar
a bon port.” Defensa que són els experts dels museus els que han de posar les línies vermelles. “Hi ha una sèrie de peces que són molt rellevants per a les col·leccions i el que hauríem de tenir clar és fins
a on volem arribar.” Per tant, considera que els responsables i conservadors dels museus han de tenir un paper clau dins del grup d'experts que s'ha de crear per continuar avançant en la resolució dels diversos litigis per l'art amb Aragó.

El director del Museu de Lleida insisteix que no sols cal definir l'estratègia global de la negociació, sinó que, a més, cal explicar-la “de manera clara i oberta”, perquè, si les coses
no s'acaben d'explicar del tot, “es fereixen susceptibilitats, hi ha malentesos i opinions variades” que no ajuden a trobar una solució. En aquest sentit, Giralt reconeix que el resultat de la reunió d'aquest dijous a Saragossa els ha agafat “una mica per sorpresa”. I hi afegia: “Potser el que ens cal és ser una mica més didàctics a l'hora d'explicar el que volem fer.” En tot cas, com que encara no s'ha definit, no es vol pronunciar sobre quin podria ser el marge de negociació al voltant
de les 44 peces de Sixena que es conserven al Museu de Lleida. De moment, afirma, no se n'ha parlat perquè estan catalogades i formen part d'una col·lecció unitària.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Novel·la Gràfica

Jaime Martín i les trementinaires del Pirineu

Barcelona
Blaumut
Grup barceloní de pop, acaba de publicar el ‘Capítol 1’ del seu nou disc, ‘Abisme’

“Ara hi ha un consum excessiu de tot, sense gaudir de res”

Barcelona
girona

Torna ‘La consueta de sant Jordi’

girona
MÚSICA

La Franz Schubert Filharmonia presenta la nova temporada

BARCELONA
Crítica

Un guant

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA