Cultura

Interpretacions infinites de l'espai

La concepció de l'espai és ben subjectiva i adaptable a cada individu, que pot entendre-la des d'infinites perspectives. Per això, l'artista Peter Downsbrough ha volgut crear un joc interactiu entre el Pavelló Mies van der Rohe (Barcelona) i els seus visitants que, fins al 24 d'abril, toparan amb set paraules d'acer inoxidable col·locades aleatòriament pels diferents racons. El projecte, anomenat AND/ES, HERE, PLACE, SET, THE, THEN, celebra el 30è aniversari de la reconstrucció del Pavelló amb una intervenció espacial “que s'infiltra a l'estructura arquitectònica subtilment per provocar lectures molt diverses”, explica Moritz Küng, comissari de l'obra.

Les set paraules “senzilles”, que són verbs, adverbis i preposicions, “actuen com a indicacions per dirigir la percepció individual”, de manera que l'alteració d'aquest espai arquitectònic tan emblemàtic produeix una nova lògica conferida als espectadors, que no recau tant en el significat de les paraules com en el seu poder evocador. El diàleg entre el Pavelló i les paraules, doncs, tindrà il·limitades interpretacions; “no puc controlar el que la gent pensa, tot depèn del context”, manifesta Peter Downsbrough.

“Tot i que aquesta acció pot semblar banal i abstracta, no ho és; és un regal d'un artista que confronta dues disciplines meravelloses”, hi afegeix Moritz Küng. La fusió de l'arquitectura i de l'art culminen en un espectacle artístic conceptual curiós i reflexiu per repensar l'espai. “Estem davant d'un gran espai arquitectònic modernista que després de tants anys ha d'estar re-interpretat i criticat”, remarca Ivan Blasi, coordinador de la Fundació Mies van der Rohe.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.