Cultura

Del més enllà

El Museu Egipci de Barcelona inaugura una mostra dedicada a Osiris, rei de la resurrecció i emblema de la religió de l'antic Egipte

Al llarg del recorregut hi destaquen unes peces que fins ara no havien sortit a la llum

La mitologia egípcia obre les portes a un món fascinant format per déus, llegendes i jeroglífics. Una de les figures essencials de la història de la religió de l'antic Egipte és Osiris, considerat el déu del més enllà, i per aquest motiu el Museu Egipci de Barcelona inaugura, avui Osiris. Déu d'Egipte. L'ésser que roman perfecte, una exposició que es podrà veure fins al 30 de juny, en què s'aprofundeix sobre la figura d'aquest déu i la cultura que l'envolta amb “unes peces, més de la meitat inèdites, d'una extraordinària delicadesa”, segons indica Jordi Clos, president de la Fundació Arqueològica Clos.

“Una de les sorpreses més brutals de la mostra és que es poden apreciar totes les coses que ara encara compartim amb aquesta cultura de fa més de 2.000 anys”, hi afegeix Jordi Clos. En un primer sector de l'exposició, per exemple, s'explica el mite d'Osiris, que, representat amb dibuixos i estàtues, il·lustra com es va convertir en déu de la resurrecció, després que el seu germà Set, gelós pel seu èxit, el tanqués en un sarcòfag i el llencés al riu Nil. “Aquest acte de gelosia retrata una part molt viva en els nostres dies”, afirma Lluís M. González, comissari de la mostra.

Al llarg del recorregut destaquen unes peces meravelloses que fins ara no havien sortit a la llum. És el cas de l'estàtua de magnesita d'un personatge que ofereix un naos amb la imatge del déu Osiris i que data d'entre el 664 i el 525 aC, o del sarcòfag de fusta estucada d'Unnefer, fill de Padiset i de Shepsesamontakheret, cobert per textos i jeroglífics que remeten principalment a la figura del déu del més enllà. “Osiris és un emblema de la religió egípcia i està esmentat pertot arreu”, destaca Lluís M. González.

Nou espai expositiu

El museu ha aprofitat l'ocasió per inaugurar la nova sala d'exposicions, que ha estat reconvertida per tal de “dinamitzar l'espai”, tal com explica Maixaixa Tule, directora general del museu. La divisió de la sala en dues, que disposen de l'espai per exposar unes 180 peces, té l'objectiu “de crear un imput constant cap als visitants amb exposicions que es renovin cada 6 mesos”, remarca Jordi Clos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
GASPAR HERNÀNDEZ
ESCRIPTOR I PERIODISTA. ACABA DE PUBLICAR “LA LLIBERTAT INTERIOR” (ED. COLUMNA)

“Depenem massa de les nostres ments racionals i del que pensem”

Les sales no es rendeixen

BARCELONA

La nova novel·la de Xavier Vila Coll situa Madrid com a focus d’una pandèmia

Gironda

La Sala Beckett tria Lara Díez

BARCELONA

El Festival de Guitarra s’obrirà el 9 de juliol

girona
LA MÚSICA

La reina Diana i la màgia de Chic

L’AbroadFest farà una nova edició el març del 2021

L’AbroadFest farà una nova edició el març del 2021

Casablancas i Argullol, a TV3

El ‘Turandot’ de l’OBC, a la japonesa