Cultura

Reconstrucció del procés escultòric

Sovint, quan s'exposa la feina d'un escultor no hi apareixen tots els processos i esbossos que ha de realitzar fins a arribar a una peça definitiva; i és que tot el treball previ també té un gran interès cultural. Per això, el Museu Europeu d'Art Modern de Barcelona (MEAM), amb col·laboració amb el Museu de la Garrotxa d'Olot, ens proposa descobrir el que s'amaga darrere de l'obra de Josep Clarà, un dels grans escultors catalans de la primera meitat del segle XX. Al taller de Josep Clarà. Els guixos d'un escultor irrepetible, que es podrà visitar fins al 19 de juny, construeix una mena de retrospectiva però amb una particularitat; les obres són els guixos originals d'algunes de les peces de l'artista. “En primer lloc volem mostrar la trajectòria de Clarà, d'on surt i qui va ser, però també volem mostrar la part més tècnica de l'escultura”, explica Cristina Rodríguez Samaniego, comissària de l'exposició.

Fins ara, l'obra de Clarà havia quedat lleugerament oblidada arran del tancament del Museu Clarà l'any 1995. D'entre les 80 peces que hi ha exposades al MEAM, de les quals 70 han estat restaurades, hi ha els guixos d'obres emblemàtiques com La Deesa que està a Plaça Catalunya o el Monument al Treball que es troba a Sabadell, entre d'altres. “A més dels guixos, la mostra s'acompanya de material gràfic important que mostren una idea de com era Clarà al taller; és una mirada més íntima acompanyada d'una recreació del taller” insta Irene Gras, cocomissària de la mostra.

Els guixos, cedits pel Museu de la Garrotxa d'Olot, són molts inèdits; “potser no són materials nobles, però són irrepetibles, els originals” remarca Montse Mallol, directora dels Museus d'Olot.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.