Música

Mor Loretta Lynn, estrella del ‘country’

Loretta Lynn, cantant i compositora nord-americana de música country, ha mort aquest dimarts als 90 anys d’edat. Lynn, com deixava palès en el seu tema més conegut, Coal Miner’s Daughter, era la segona dels vuit fills d’un miner de carbó de Kentucky i va trencar uns quants patrons del què se suposava que havia de ser, en les dècades dels 60 i 70, una bona dona nord-americana obedient amb temes com The Pill (sobre la píndola anticonceptiva) o els dobles estàndards per jutjar el comportament d’homes i dones (Rated X). Lynn, activa als escenaris fins al 2017, quan va ser víctima d’un vessament cerebral, va obtenir un gran reconeixement, també, en temes com Don’t Come Home A-Drinkin’ (With Lovin’ on your Mind) i You Ain’t Woman Enough (To Take My Man).

Amb una vida que va inspirar un biopic cinematogràfic protagonitzat per Sissy Spacek, Lynn va ser recuperada l’any 2004 per Jack White, que la va donar a conèixer a tota una nova generació produint-li un disc, i va publicar el seu últim treball, Still Woman Enough, el març de l’any passat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

sant jordi

Per Sant Jordi es van vendre dos milions de llibres

Barcelona
circ

Les Nits de Circ inclouran cintes aèries a 8 metres del terra i forçuts de Mongòlia

roses
homenatge

Teresa Rovira i el centenari de la ‘Revista de Catalunya’

Barcelona
música

Pat Metheny i Kamasi Washington, al Festival de Jazz de Barcelona

barcelona
MIRADOR

De quan la línia de la vida es ressegueix des de l’art

la ciutat d’ideals

A propòsit d’exilis i llengua

equipaments

Comencen les obres d’ampliació de l’Arxiu Nacional de Catalunya

barcelona
Crítica

El gest alliberador d’una dona italiana

música

El Jazz omple el Passeig de Gràcia

barcelona