Música

Crítica

música

Grau estratosfèric i superlatiu

Feia molts anys que la Ciutat Comtal no gaudia d’un concert d’una de les formacions orquestrals referencials del panorama musical mundial com ho és la Berliner Philharmoniker. Fundada un 1 de maig del 1882, precisament va ser aquesta data l’escollida per realitzar un concert, a la Sagrada Família, al costat de l’Orfeó Català. Si el concert el sotasignat només va poder-lo seguir per televisió, l’endemà un va poder gaudir de la força i energia orquestral d’una formació que des de l’any 2019 és dirigida per Kirill Petrenko (Omsk, 1972). Va ser amb el mestre rus que vam ser convidats a una versió convencional i tradicional de la celebèrrima simfonia Sturm und Drang com ho és la Simfonia núm. 25 en sol menor, K.183 de Mozart on, per entendre’ns, vam escoltar una versió més assentada en una visió tradicional i convencional que no a les concessions a l’historicisme. Aquest posicionament estètic no va acabar de convèncer bona part del públic, malgrat que a la primera part també es va gaudir del famós motet mozartià Exsultate Jubilate, KV 165 amb la participació solvent de la soprano britànica Louise Alder. Molt diferent va ser la interpretació de la Simfonia núm. 4 en re menor, opus 120 de Schumann, en què se’ns va submergir en un marc poeticomusical que va deixar-nos sense paraules. Va ser aleshores quan ens vam adonar del fet que formacions orquestrals com la protagonista d’aquella nit del Palau semblen trobar més la raó de ser en repertoris del segle XIX que no en simfonies de 1773 en què la interpretació històricament informada ha acabat assentant una visió estilística diferent a la desplegada per l’equip de Petrenko.

Només ens queda esperar que no hàgim de tornar a esperar gaires anys per gaudir d’una exhibició com aquesta de força i energia orquestrals.

Berliner Philarhmoniker
Director: Kirill Petrenko
Palau de la Música Catalana, 2 de maig


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
música

Eduard Costa publica l’enèrgic ‘Ben amunt’, el primer disc signat amb el seu nom

sant pol de mar
Bernat Salvà
Periodista i escriptor

“Un llibre de viatges pot tenir la complexitat de la vida mateixa”

Barcelona
Novetat editorial

Jaume Planas dissecciona la fauna local d’un barri com n’hi ha tants

blanes
Música

Empúries acull un concert de músics exiliats

L’Escala
cultura

L’Arxiu Lafuente de Santander compra la col·lecció d’objectes culinaris d'Antoni Miralda

barcelona
FESTIVAL DE CANES

Jonás Trueba aposta per l’amor

canes
arts escèniques

Catorze finalistes catalans als Max, amb una gala dedicada a Guimerà

barcelona
GIRONA

Unes 700 persones assisteixen al Pati Cultural 2024

GIRONA
patrimoni

Manresa restaura l’escultura dedicada a Josep Anselm Clavé

Manresa