El pianista Jaume Vilaseca porta a Colòmbia un repertori amb adaptacions de Genesis

Poc es devia imaginar el pianista barceloní Jaume Vilaseca ara fa un any, quan va editar el disc Jazznesis: The music of Genesis 1970-1974 (Discmedi), que el seu projecte revisador del repertori del grup Peter Gabriel en clau jazzística s'escoltaria a països com ara Colòmbia, on actuarà els dies 9 (Bogotà), 10 (Cartagena de Indias) i 11 de setembre (Barranquilla). Amb el seu quartet, però, ja ha actuat aquest 2009 a la Xina, el Marroc, Anglaterra, l'Índia i Malàisia, país on va tenir l'oportunitat d'entregar a Steve Hackett (guitarrista de Genesis durant el període que repassa) una còpia del disc. «Va quedar encantat –assegura Vilaseca, amb estudis de piano i harmonia al Conservatori de Barcelona–. Al mànager de Peter Gabriel també l'hi hem fet arribar, però encara no ens ha contestat.»

Presentat, amb la col·laboració del cantant Gerard Quintana, en l'última edició del Festival Grec, Jazznesis revela el potencial jazzístic d'obres cabdals de Genesis com per exemple The lamb lies down on Broadway i Selling England by the pound. «Les seves cançons, en l'aspecte melòdic i harmònic, donen peu a improvisar. Segurament, amb qualsevol mena de música es pot fer jazz, però el de Genesis era un camí que em venia molt de gust explorar», diu el pianista, que es fa acompanyar de músics vinculats al Taller de Músics com ara Fredrik Carlsquist (saxo), Dick Them (baix) i Ramón Díaz (bateria). «Vaig passar anys sense recordar la música de Genesis, però durant l'adolescència em va marcar molt. Amb aquest grup hi tinc una relació forta i profunda», explica Vilaseca, que no només venera els Genesis amb Peter Gabriel de líder sinó també els de Phil Collins: «Eren bons compositors. En tot disc de Genesis hi ha bona música.»



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic