cultura

Crònica

cançó

Serrat, per sempre

Serrat està preparat per aguantar quatre sessions més, de dues hores, en què inclou temes icònics

Joan Manuel Serrat va arrencar la seva carrera artística fa mig segle. En aquella època, li deurien posar l'etiqueta de cantautor. Durant cinc dècades ha demostrat que el seu ofici, en realitat, és un altre, el de connector. Perquè la seva partitura ha demostrat la capacitat de transitar per la història anònima de milions de persones i fer-hi estada. La connexió va més enllà del temps, de l'espai i del carnet polític. Sigui amb versos d'Antonio Machado o de Salvat-Papasseit, o amb el seu gust per les cançons carregades d'imatges un punt tendres, que de vegades assenyalen culpables i que sempre, sempre, acaben amb un vers final que dóna sentit al viatge de tres minuts de durada. Tothom va sortir satisfet: Serrat havia connectat, de nou.

Dissabte a la nit va fer la primera funció (renunciant a tot un emocionant Xile-Argentina, advertia divertit) de les cinc que hi ha previstes al Grec. Se'l va notar ben preparat, amb fons per aguantar quatre sessions més de prop de dues hores en què deixa alguns temes icònics (“Kubala”, cridaven dos germans d'uns 10 anys sense sort, perquè no va ser en el repertori). Ho va tancar amb un darrer bis que tothom va voler cantar: Paraules d'amor. La mitjana d'edat de la platea reflectia moltes dècades de complicitat amb la veu compromesa i quasi sempre proporcionant optimisme en l'altre. La sornegueria no podia faltar, sobretot com a reacció als “guapo!” que li obsequiaven des de la grada: “Un èxit en un concert te'l poden donar 2.000 persones i te'l pot esguerrar només una” si no deixa de fer crits, entusiasmada.

El 2011, Noa actuava a l'Amfiteatre Grec i va rebre la visita d'un nano, un veí del teatre, arrelat al Poble-sec: Joan Manuel Serrat. Dissabte, Noa li va tornar la visita: va inflar d'elogis el cantant i la llengua i la cultura catalanes, va llegir en català i va incloure en la seva fresca intervenció un celebrat Cant dels ocells. Serrat, per la seva banda, seia i somreia. El cantant demostra ofici i no deixa que el concert es refredi amb contínues indicacions (amistoses) als músics per escurçar al màxim les pauses. Molt bon ambient a escena que es traduïa en un so curós, un punt divertit si la peça ho permetia. Serrat és un artista que es fa tan pròxim com les seves cançons de sempre. Són seves i, alhora, de cadascú. Res no és mesquí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llengua

Plataforma per la Llengua homenatjarà els seus socis en els onzens premis Martí Gasull

barcelona
PATRIMONI

Enllestida amb èxit la fosa de la nova campana ‘Carme’ de Mataró

MATARÓ
Crònica

Guillem Gisbert, la primera masurca

música

‘Eufòria’ torna al palau Sant Jordi el 30 de juny amb un doble concert

Barcelona
música

Lluís Figueras & The Demons estrena el videoclip de ‘Lagarto Lagarto’

girona
CÒMIC

La il·lustradora Marika Vila guanya el Gran Premi Comic Barcelona

Barcelona
Crítica

Sara Blanch, l’estima d’un cant

festival

A Morella reflexionen sobre el poder dels algoritmes

Morella
cinema

Kristen Stewart protagonitzarà la nova pel·lícula d’Albert Serra

barcelona