Economia

Pongomilogo vol triplicar vendes en cada exercici

L'empresa de màrqueting promocional ha obert un lloc web a França i en projecta a Itàlia i el Regne Unit per a l'any vinent

Estima acabar l'any amb 1,5 milions en facturació

L'empresa de màrqueting promocional Pongomilogo, creada l'any 2014 per l'empresari català Enric Marimón i que funciona des del 2015, preveu acabar l'any superant el milió i mig d'euros de facturació i multiplicar la xifra per quatre a partir del segon exercici i per tres en els consecutius, segons els plans de futur presentats ahir per la companyia. L'empresa, que té la seu central a Barcelona, la seu fiscal a Madrid, l'equip de compres a la Xina i l'equip de tecnologia a Alemanya, va obtenir una facturació de 350.000 euros durant el 2015 i preveu arribar als sis milions el 2017. La plantilla pròpia no arriba a la quinzena de treballadors.

Pongomilogo és una joint venture participada al 50% per Mapripsa, líder del sector promocional per a grans empreses de l'Estat espanyol, i KSI International, líder en regals promocionals a Alemanya. Dedicada a la venda de regals promocionals a través d'internet, disposa d'un catàleg de més de 50.000 productes diferents –els més venuts són els llapis de memòria– i el termini d'entrega mitjà al client oscil·la entre una setmana i deu dies.

L'empresa, que opera a través d'internet (al lloc web pongomilogo.es), té una cartera de 3.000 clients a l'Estat espanyol i enguany, al juny, va obrir la versió per al mercat francès (avecvotrelogo.fr). La companyia, que vol cobrir el sud d'Europa, preveu arribar també a Itàlia en el primer semestre del 2017 i al Regne Unit durant el segon semestre.

Segons explicava ahir Marimón, l'objectiu és arribar a les petites empreses; “no oblidem que el teixit empresarial espanyol és de pimes”, deia, tot i que tenen multinacionals i grans empreses entre els seus clients, entre els quals hi ha Iberia, Henkel, Hewlett Packard, LetsBonus o Heineken.

LA XIFRA

3.000
clients
té actualment Pongomilogo, que vol obrir-se negoci entre les pimes però no descarta els grans grups.

Quan el preu importa poc

Pongomilogo basa la seva estratègia en la venda per internet i no disposa de botiga física. “El client pot veure a la web com quedarà el seu producte”, explica Enric Marimón. De fet, la companyia treballa per estar ben situada en els principals cercadors (“Google és el millor comercial que podem tenir”) i és una de les primeres empreses que es poden trobar en fer una cerca sobre “regals d'empresa”. Malgrat que la crida que fa la companyia és per a “regals d'empresa publicitaris barats”, amb productes que costen pocs cèntims, Marimón reconeix: “No busquem ser els més grans, busquem ser els millors i a partir d'això fer-nos grans”, malgrat que els socis de la companyia siguin grans empreses en el negoci. “Volem que el material pugui arribar a tothom, i això inclou les pimes”, assegura el directiu, que reconeix que a l'Estat espanyol hi ha mercat per recórrer. “Altres països ens porten més avantatge en imatge corporativa”, assegura.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Un Consell de Conselleres per canviar “la cultura empresarial patriarcal”

Barcelona
societat

El govern preveu oferir la finestra única als pagesos aquest mes de maig

barcelona
economia

Foment i el sector immobiliari rebutgen la regulació del lloguer de temporada

barcelona
GIRONA

La taxa d’atur s’enfila al 12,47% a la demarcació el primer trimestre d’any

GIRONA
economia

L’atur continua pujant el primer trimestre amb 12.800 desocupats més

barcelona
ECONOMIA

El termini per reclamar despeses hipotecàries comença en anul·lar-se la clàusula abusiva

BARCELONA
GIRONA

El Govern aprova ajuts a la pagesia per valor d’11,4 milions d’euros

GIRONA
GIRONA

La CGT de Correus denuncia falta de personal en una desena de barris

GIRONA
economia

El Banc Sabadell guanya 308 milions el primer trimestre, un 50% més que l’any passat

barcelona