Economia

ECONOMIA

El pla turístic de Blanes proposa créixer als Pins

Identifica la zona com la més deixada però també amb més potencial

La zona dels Pins seria el principal potencial però, a la vegada, la zona on menys s'ha invertit a Blanes, segons el pla de màrqueting, un estudi encarregat per l'Ajuntament sobre el potencial turístic de la vila que es va donar a conèixer ahir. Entre els productes que cal millorar a Blanes, en destaca quatre: la zona dels Pins –on es concentra bona part de l'activitat turística–, la desembocadura del Tordera, els camins de ronda i el concurs de focs artificials. Pel que fa als Pins, els autors de l'estudi (l'empresa Chias Marketing) assenyalen que és on es recapta més en taxa turística de tot el municipi, que és la cara més visible del turisme de Blanes i que és on hi ha més disponibilitat de sòl per créixer i incrementar l'oferta turística. En aquest punt, el president del gremi d'hostaleria, Enric Portas, va criticar la falta d'inversió que hi ha hagut històricament a la zona, un fet que l'alcalde, Miquel Lupiáñez, va reconèixer, però també hi va afegir que aquesta falta d'inversió “es corregirà”, i el regidor del PP Salvador Tordera va avançar que abans d'acabar l'any s'hi durà a terme una acció de millora. Igualment crític, però en un altre sentit, va ser el regidor de la CUP Jaume Pujadas, que va posar en qüestió que calgui tant de creixement turístic (va esmentar el fre que hi està posant Barcelona), i va recordar “la pressió urbanística bestial que hi ha al Delta, i ara es diu que s'ha de créixer per allà”.

Una altra de les propostes dels autors del pla de màrqueting és crear una direcció de turisme dins l'àrea de Promoció de la Ciutat, però requeriria contractar més personal, un fet que la regidora de Turisme, Dafne Galvany, considera poc realista en la situació actual.

L'estudi també conclou que es podrien destinar 375.000 euros del pressupost anual a la promoció de la ciutat, una xifra que representaria només el 0,2% dels diners que es calcula que van deixar el 2013 els turistes i visitants a la ciutat (que xifra en 188 milions d'euros). Altres accions que va proposar Chias Marketing és crear un museu dedicat als focs i que tinguin continuïtat al llarg de l'any, amb jornades i accions com ara el mapping. Tot i considerar que Blanes ara no té productes estel·lars, identifica com a punts forts el concurs de focs, la Ciutat Esportiva, el Jardí Marimurtra i les platges.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Cinc cambres s’alien per un espai empresarial transfronterer més sostenible

GIRONA
QUERALBS

Les patronals del Ripollès reclamen un acord en la concessió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

La Generalitat denega l’ERTO de Freixenet

Barcelona
economia

El BBVA guanya 2.200 milions d’euros el primer trimestre de 2024

barcelona

Els economistes insten a assolir grans consensos per reactivar el país

Barcelona

Falta talent i sobra paperassa

Barcelona

Un nou marc per a l’ocupació

Barcelona

CCOO convoca diverses jornades de vaga a Llansà

girona
Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona