Economia
L'empresa Tick obre una consultoria sobre negociació intercultural
Amb el nou espai ajudarà els empresaris a dominar les negociacions amb altres cultures per tenir èxit a l'hora d'exportar
La van presentar ahir
L'empresa de serveis lingüístics Tick, amb seu a Girona, ha obert una nova consultoria, que té com a objectiu ajudar els empresaris a dominar la negociació amb altres cultures per tenir èxit a l'hora d'exportar. La presentació es va fer ahir i va anar càrrec de la fundadora i directora de Tick, Sílvia Sabrià, la directora del nou servei, Isabel Martínez-Cosentino, i el president de la FOEG, Ernest Plana. Amb la nova consultoria, Tick fa un pas més cap al creixement constant que caracteritza l'empresa. “L'objectiu de Tick és acompanyar els empresaris en el seu procés d'expansió internacional i resoldre totes les necessitats comunicatives”, va assegurar Sabrià, que va comentar que volen ser un connector de negocis global. Segons Sabrià, de les negociacions internacionals que fracassen “el 70% és a causa del desconeixement de les diferencies culturals”. “Els silencis, per exemple, també comuniquen, i saber gestionar-los és essencial en una negociació. Per tot això, l'eslògan d'aquest nou servei és What to do. What to say”, va dir.
Cultura Connections presenta 19 programes de consultoria que s'adapten a les necessitats de qualsevol empresa que tingui relacions amb altres països. Els programes s'engloben en cinc grans blocs: Global Executive, Diversity, International Mobility, Multicultural Teams i Executive Global Women, aquest enfocat a la dona executiva.
Tick dóna feina anualment a més de tres-cents professionals i ha crescut de manera continuada. L'empresa va néixer el 2011 i actualment ja disposa d'una plantilla fixa de 15 persones. El 2015 va doblar la facturació i actualment està començant un pla estratègic d'expansió mundial. Ofereix serveis de traducció, interpretació, transcreació, localització i assessorament lingüístic, als quals s'afegeix ara la nova consultoria intercultural. La seu central és a Girona i té catorze punts de representació comercial a diferents països i una xarxa mundial amb els millors professionals experts en cada temàtica. El creixement exponencial de l'empresa ha estat possible gràcies a l'equip humà, a la inversió en noves tecnologies i a la satisfacció dels clients.