Economia

municipal

comerç

Els Arenys superen fronteres per impulsar el producte local

Els dos municipis engeguen amb el suport privat la iniciativa ‘Producte d'Arenys' per donar valor al cultiu de qualitat de quilòmetre zero

Es comença pel sector primari però progressivament s'hi afegiran nous àmbits econòmics

Carxofes, tomàquets, pèsols, bledes, faves, maduixes i pastís de relleno. Aquests són alguns dels primers protagonistes de la iniciativa Producte d'Arenys, que ahir va fer la presentació oficial i que impulsen els dos municipis que, a banda de compartir nom, sumaran a partir d'ara per potenciar els productes de qualitat de quilòmetre zero. Amb la col·laboració de la Cooperativa Agrària Aranyó, el projecte, gestat des de fa prop d'un any, intenta donar valor inicialment als cultius d'horta més a prop de casa “per reivindicar la importància de la terra més propera i de la gent que en treu el fruit”. Malgrat aquest primer pas cap als conreus més coneguts, la proposta mira al futur proper amb els ulls posats a potenciar també altres sectors econòmics amb segell arenyenc “i esperit d'origen” com poden ser l'artesania, el turisme, el patrimoni, els serveis i la gastronomia. De moment, però, tant els alcaldes d'Arenys de Mar, Annabel Moreno (ERC), i Arenys de Munt, Joan Rabasseda (ERC), com els regidors de Promoció Econòmica, Josep Manel Nogueras (CiU) i Josep Sànchez (ERC), van posar l'accent en el treball conjunt, l'impuls de l'economia social i cooperativa i la promoció dels avantatges del consum de productes “nascuts a tocar de casa” entre els consumidors. “La marca Producte d'Arenys aixoplugarà els productes creats en l'espai que delimiten el Montnegre i els Tres Turons fins al mar i que té la riera de Sobirans com a centre”, va especificar Nogueras, i Josep Sánchez hi va afegir: “Malgrat que comencem amb una cistella prou reduïda, volem créixer en oferta ben aviat.” Tots dos regidors es van felicitar de la “facilitat amb què s'ha pogut treballar” des de les dues administracions i han recordat que la iniciativa té l'objectiu també de crear nous llocs de treball. Sànchez, per la seva banda, va valorar la feina que du a terme des de fa anys el Consell Comarcal del Maresme amb la promoció del producte de proximitat d'arreu del territori, però va precisar que la iniciativa dels dos municipis “busca una estratègia diferent”. L'acte va concloure amb una xerrada sobre el valor de la qualitat del menjar autòcton a càrrec del director de la Fundació Alícia, Toni Massanés, i un tastet gastronòmic a càrrec del xef Salvador Casaseca del restaurant El Mot de l'hotel Vila d'Arenys.

LA FRASE

Malgrat que comencem amb una cistella prou reduïda, volem créixer en oferta ben aviat
Josep Sànchez (ERC)
REGIDOR DE PROMOCIÓ ECONÒMICA D'ARENYS DE MUNT


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

L’Alcampo d’Espai Gironès obrirà el 14 de juny

SALT
economia

Vueling veu una “oportunitat econòmica” a Catalunya per produir combustible sostenible d’aviació

barcelona
habitatge

Tombat el decret del govern per regular el lloguer de temporada

barcelona

Creuers, ‘champagne’ i caviar

conseller de famílies empresàries
economia

Els hotels reben 1,7 milions de turistes a l’abril

Barcelona

Promocionen l’oferta enogastronòmica i d’alta gamma a Manchester

GIRONA
CALONGE i ST. ANTONI

Bona acollida de la jornada de portes obertes del Campus de l’Experiència

CALONGE I ST. ANTONI
política

Sánchez retira la llei del sòl per evitar que el PP voti el vet d’ERC i Junts

madrid
QUERALBS

Posicions enrocades en les negociacions per la nova concessió de Vall de Núria

QUERALBS