Societat
Professionals afectats per Endesa creen una comissió
Agrupa 2.000 enginyers, 800 arquitectes, 900 aparelladors, juntament amb les principals associacions empresarials de les comarques gironines
Reclamen solucions i millores en el servei
Professionals vinculats al sector de la construcció s’han unit i han creat una comissió d’afectats per Endesa, que té com a objectiu solucionar problemes i millorar el servei que la companyia ofereix a les comarques gironines. L’entitat representa més de 2.000 enginyers, 800 arquitectes i 900 aparelladors, agrupats a través de la Taula d’Enginyeria de Girona (TEG), juntament amb el gremi d’instal·ladors de Girona, la Unió d’Empresaris de la Construcció de Girona, la Cambra de Girona, la Pimec, la FOEG, el Col·legi d’Arquitectes, el d’Aparelladors i Arquitectes Tècnics i el Gremi de Promotors i Constructors de Girona.
Aquests professionals consideren que gran part de les incidències que es registren es podrien resoldre si la companyia elèctrica destinés més recursos humans i tecnològics i asseguren que els problemes amb què es troben els fan perdre competitivitat i els suposen costos importants.
Llista de greuges
Canals de comunicació poc eficients, falta d’atenció personalitzada i manca de coordinació. Aquests són alguns del problemes habituals amb els quals es troben empreses i professionals del sector de la construcció. Per unir esforços i resoldre’ls han decidit unir-se a través d’una comissió d’afectats per Endesa a través de la qual volen vehicular-se amb una única veu que els permeti resoldre de manera ràpida les incidències.
“Volem fer d’altaveu de la pèrdua de competitivitat i dels costos que representen per a la societat en general i, particularment, a empreses, autònoms i professionals”, insisteixen. També denuncien que hi ha “poca professionalitat” i que, en moltes ocasions, detecten problemes per donar serveis en zones ja urbanitzades o a l’hora de fer un polígon industrial on se superen els 10.000 kW. “La distribuïdora fa canviar tots els seccionadors de la línia de mitjana tensió de manuals automàtics. Els polígons tenen talls o interrupcions de subministrament elèctric”, remarquen a través d’un comunicat.
Amb tot, reclamen interlocutors àgils que permetin donar resposta als problemes en un màxim de 48 hores. “Creiem que gran part d’aquestes incidències es podrien resoldre si Endesa destinés més recursos humans i tecnològics, que ajudarien a millorar la comunicació i la tramitació”, insisteixen.