Brussel·les insta els passatgers a reclamar els seus drets davant la “probable” passivitat de les aerolínies
“Tens dret que et tractin com a una persona”, recorda el portaveu de la Comissió Europea a Barcelona
La Comissió Europea (CE) insta els passatgers a conèixer i reclamar els seus drets quan viatgen, ja que “és probable” que les companyies no els informin que tenen l’opció a una compensació davant de retards, cancel·lacions o pèrdues d’equipatge. El representant de la CE a Barcelona, Ferran Tarradellas, subratlla que la legislació europea garanteix “el dret que t’informin dels teus drets, cosa que les aerolínies haurien de fer automàticament”.
Els tres casos més recurrents són la denegació de l’embarcament o la cancel·lació del vol, el retard i la pèrdua d’equipatge; a cadascuna d’aquestes incidències li correspon una sèrie de drets que protegeixen els passatgers. “Tens dret que et tractin com una persona: si el vol va amb més de dues hores de retard t’han de donar menjar i beure”, explica Tarradellas.
El representant de la CE assegura que les aerolínies “compleixen quan se les reclama”, però també les anima a informar els seus clients d’ofici. Davant la falta de coneixement, la institució ha llençat una campanya de conscienciació consistent en tres vídeos de menys d’un minut.
T'han cancel·lat un vol? recorda que la #UE et garanteix els teus drets com a passatger. Si la cancel·lació es produeix a menys de 14 dies de la sortida:
— Comissió Europea 🇪🇺 (@ComissioEuropea) July 24, 2018
1. T'han de tornar els diners o oferir un vol de característiques semblants
2. T'han de compensar econòmicament#dretsUE pic.twitter.com/OJMRPwNi8e