Economia

editorial

Més regulació de la mobilitat urbana actual

La majoria de ginys nous són elèctrics i sostenibles. El que falta ara és una regulació que defensi tots els actors de la via pública

Amb l’aparició en els darrers temps de nous ginys de mobilitat urbana individual –patinets elèctrics, monopatins, segways–, que s’han unit al parc de vehicles convencional i a les bicicletes, es fa molt difícil poder caminar, amb tranquil·litat, pels carrers de Barcelona, l’àrea metropolitana i altres grans ciutats catalanes. És cert que si no hi ha més accidents a la via pública és perquè cal anar amb els ulls ben oberts i esperar que el sentit comú i l’educació viària vetllin pel vianant indefens.

El motiu de la irrupció de tants ginys és degut a diverses causes entrellaçades. D’una banda, una de ben poderosa és la pressió social per tal d’evitar la contaminació. Per això la majoria de ginys són elèctrics i sostenibles mediambientalment. D’una altra, la tecnologia i la innovació presenten nous artefactes que fins ara no estàvem acostumats a veure pels nostres carrers. A més, sempre que apareix un nou focus de negoci, és lògic que noves empreses accelerin la seva activitat per poder guanyar-se la vida. Prova d’això és que les motos sharing (motos elèctriques compartides per períodes curts de temps) estan proliferant a la capital catalana. Ara es preveu que hi ha un parc de 2.500 motos a Barcelona, però fa mig any la xifra era d’unes 700-800.

El resultat de tot aquest panorama és veure els carrers plens de mitjans de transport diversos, privats i públics, individuals i col·lectius, preparats per donar servei a les persones, als vianants. Això està bé, però també és evident que cal posar al dia totes les normatives que regulen el correcte ús de la via pública. L’Ajuntament de Barcelona ja està treballant per tenir abans de sis mesos la normativa que definirà l’activitat econòmica al carrer per a totes aquelles empreses que es dediquen a l’ús del vehicle compartit (cotxes, motos, bicicletes i patinets elèctrics, entre d’altres). De moment, el consistori ja ha dit que serà més contundent amb els ciclistes que no segueixen les normes. Concretament, ha dit que a partir del gener les bicicletes no podran circular en vies inferiors a 5 m d’amplada. Sigui com sigui, el que importa és que la normativa estigui al dia perquè la mobilitat viària a les grans ciutats sigui segura, sostenible i també relaxada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Un Consell de Conselleres per canviar “la cultura empresarial patriarcal”

Barcelona
societat

El govern preveu oferir la finestra única als pagesos aquest mes de maig

barcelona
economia

Foment i el sector immobiliari rebutgen la regulació del lloguer de temporada

barcelona
GIRONA

La taxa d’atur s’enfila al 12,47% a la demarcació el primer trimestre d’any

GIRONA
economia

L’atur continua pujant el primer trimestre amb 12.800 desocupats més

barcelona
ECONOMIA

El termini per reclamar despeses hipotecàries comença en anul·lar-se la clàusula abusiva

BARCELONA
GIRONA

El Govern aprova ajuts a la pagesia per valor d’11,4 milions d’euros

GIRONA
GIRONA

La CGT de Correus denuncia falta de personal en una desena de barris

GIRONA
economia

El Banc Sabadell guanya 308 milions el primer trimestre, un 50% més que l’any passat

barcelona