La CNMC sanciona Telefónica amb 6 milions d’euros per “discriminació” davant dels competidors
La companyia empitjorava els temps i la resolució d’avaries dels serveis majoristes “sense causa justificada”
La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha sancionat Telefónica amb 6 milions d’euros per la “comissió continuada de dues infraccions, consistents en realitzar diferents conductes discriminatòries davant dels seus competidors”.
En concret, la companyia empitjorava els temps i les condicions de provisió i de resolució d’avaries dels serveis majoristes NEBA de coure i fibra “sense causa justificada” i feia un ús “indegut i sistemàtic” d’aturades de rellotge per a la resolució d’avaries dels serveis NEBA coure i fibra. Aquestes conductes es van anar produint durant 2017 i 2018.
Després de la instrucció de l’expedient, la CNMC ha acreditat que Telefónica ha incomplert l’obligació de no discriminació que té interposada per la seva posició com a operador amb poder significatiu de mercat en els mercats majoristes de banda ampla.
En concret, ha de prestar a tercers “recursos equivalents als que es proporciona a si mateixa (...) en les mateixes condicions i terminis”. Afegeix que aquesta obligació es refereix tant a la qualitat del servei com als terminis d’entrega i la resta de condicions de subministrament, amb independència de la ubicació física.
Així, la Comissió ha considerat que l’empresa hauria subministrat serveis de banda ampla i telefonia fixa i reparat avaries dels seus propis clients amb millors terminis i condicions que els registrats per a la provisió i el manteniment dels serveis majoristes NEBA coure i fibra prestats als operadors alternatius per a la prestació de serveis minoristes.
Això suposa una infracció molt greu tipificada en l’article 76.12 de la llei general de telecomunicacions.
La companyia de telefonia pot interposar recurs contenciós-administratiu davant l’Audiència Nacional en el termini de dos mesos un cop notificada la resolució de sanció.