Denúncia per vendre llits al mateix temps a dos operadors
Una agència manté que va pagar al gener per l'ocupació de l'hotel i a l'estiu es va trobar que ja estava ple
A banda de tenir una ordre de llançament del Savoy prevista pel 14 de setembre per manca de pagament del lloguer, un operador turístic també ha denunciat Velasco perquè, segons afirma, va vendre el doble de llits al Marina Savoy, a dos operadors diferents. Segons fonts d'aquest operador, al mes de gener, quan el Marina Sand (llavors Selvamar) va passar a mans de Velasco, la seva agència va pagar per garantir un nombre determinat de llits durant la temporada turística a l'hotel. Segons explica, però, l'empresa que gestiona Velasco se'ls va vendre també a un altre operador. “Va prohibir l'entrada dels nostres clients a l'hotel en ple mes d'agost, quan hi havia un cent per cent d'ocupació a Lloret”, explica aquest empresari, que no vol dir el seu nom.
D'altra banda, ahir al llarg del matí els dos hotels de Velasco que encara quedaven oberts van anar-se buidant arran de l'ordre de tancament de l'Ajuntament, fins que a dos quarts d'onze ja no hi havia clients. Els empleats (uns 130) van arribar a un acord amb l'empresa, i el contracte se'ls acaba avui. Un cop hagin exhaurit els dies de vacances, dies festius acumulats i de lliure disposició, aniran a l'atur. El president del comitè d'empresa, José Luis Sánchez, va dir ahir que no s'esperaven que la situació fos tan greu, malgrat que de vegades cobraven tard. Va confirmar, a més, que hi havia problemes d'abastiment de vegades pels impagaments de l'empresa, amb productes tan bàsics com ara l'aigua. Els altres dos hotels que gestionava Velasco eren el Sun Village i el Mediterranean Sand. Cap d'ells té ara llicència d'activitats, ja que l'Ajuntament les va retirar arran del frau. Els quatre hotels tenien capacitat per a unes 1.300 persones, i el més gran és el Marina Sand, que té 236 habitacions (per aproximadament 500 persones).