Economia

Empreses

La segona vida de les joies

L'empresa de compravenda de joies de segona mà Cunhill, que opera sota el paraigua de la marca Bonhill, superarà enguany els 15 milions d'euros en vendes

Vol obrir delegacions a Egipte, l'Índia i Mèxic a partir del 2017

Les segones oportunitats existeixen, i en les joies, també. Buscar el rendiment econòmic d'una joia heretada, d'un anell de compromís un cop el compromís s'ha trencat o d'un rellotge un pèl antiquat és molt habitual en altres països i, sovint, desconegut al nostre. L'empresa Cunhill, instal·lada a Barcelona des de fa tres anys i que opera sota la prestigiosa marca nord-americana Bonhill, reconeix que els clients dels Estats Units estan enamorats de les joies europees i que les peces catalanes tenen l'atractiu afegit de ser molt artesanals i defugir el producte en sèrie. Des de Barcelona, l'empresa controla el negoci de la companyia a l'Estat espanyol i Portugal, i la idea és expandir-se arreu del món, col·laborant amb socis locals. “La idea inicial era agafar Espanya com a model de negoci” i exportar el projecte a tot el món, segons explica Xavier Cunill, director general de Bonhill a l'Estat. En aquest sentit, l'empresa preveu obrir delegacions a Egipte, l'Índia i Mèxic durant l'exercici del 2017 gràcies a l'interès de socis locals. “No ho teníem plantejat així, havíem dissenyat un pla per anar a entorns més propers, com ara França o Suïssa, però s'ha obert la possibilitat i la volem aprofitar”, explica Cunill.

L'entorn europeu, si més no, es farà esperar. “El que no farem mai serà aterrar en un país on no tenim cap experiència”, s'excusa, tot i que recorda que l'objectiu és arribar als principals mercats. “No és una feina fàcil, la de sortir fora”, assegura el directiu.

L'empresa de taxació i valoració de joies basa el seu negoci en la compra de joies de segona mà, a les quals dóna una segona vida en el mercat nord-americà. “Entenem que la venda d'una joia, rellotge o diamant ha de ser una experiència agradable, exclusiva i de confiança, perquè si comprar-los va ser un plaer, poder vendre'ls hauria de ser un luxe. Aquesta és la nostra filosofia”, explica Cunill. A més, com que no tenen intermediaris asseguren que per les joies paguen entre un 20% i un 50% més que els competidors.

El director general de Bonhill a l'Estat prové d'una nissaga centenària de joiers i orfebres de la capital catalana –és la tercera generació–, que ven i fa projectes per a tot el món, i abans ja havia treballat per a Bonhill a la central dels Estats Units.

L'empresa confia tancar l'exercici del 2016 i superar els 15 milions d'euros en vendes, i preveu arribar a facturar-ne 50 milions anuals en un termini de cinc anys.

“La idea de sortir a fora dels Estats Units va venir després de les dificultats de la matriu de trobar joies en origen”, explica Cunill, que es va decidir a tornar a Catalunya el 2013 per muntar l'estructura de la societat, “però no ha estat fins a aquest 2016 que hem obert les portes al públic”. “El fet de posicionar-nos a Barcelona, a banda de perquè som d'aquí, és perquè hi ha una demanda als Estats Units per l'orfebreria i joieria catalana que és molt important”, explica Xavier Cunill. Tot i que Bonhill només té instal·lacions a Barcelona, el cert és que cobreixen tot el territori gràcies a acords amb “les millors 130 botigues de l'Estat espanyol”, explica Cunill, que refereixen prop del 50% de les joies que acaben venent. A part, també ofereixen un servei de recollida a domicili totalment assegurat, malgrat que aquesta és una alternativa encara minoritària.

El tracte amb el client
La proximitat en l'atenció amb tothom que decideixi despendre's de les seves joies antigues és una de les claus de l'èxit de la firma, que també està molt cimentada en el pilar de l'experiència del personal, experts taxadors i gemmòlegs amb gran coneixement en la matèria.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia