Bou Café preveu créixer un 30% gràcies a les càpsules per a la restauració
Invertirà un milió d'euros per augmentar la producció d'aquest producte ‘premium'
Preveu millorar l'exportació i que arribi al 20% de les vendes
L'empresa catalana Bou Café preveu augmentar un 30% la facturació en els pròxims tres anys gràcies a la nova gamma de càpsules de cafè per a hostaleria i restauració, que ja comercialitza des del mes de juny. La companyia està especialitzada en la distribució de cafè de primera qualitat per al sector Horeca (hostaleria, restauració i càtering) i, amb l'encapsulació del producte, preveu obrir “nous canals de distribució i nous mercats”, segons va explicar ahir Carlos Gotor, conseller delegat de l'empresa.
Bou Café ha invertit 1,2 milions d'euros entre els exercicis del 2015 i del 2016 per adaptar-se a la producció de les càpsules en una nova planta de l'Hospitalet de Llobregat, des d'on es farà tota la producció per a l'Estat espanyol. Aquest centre, dotat de la tecnologia més capdavantera, permet garantir un procés exclusiu per torrar i moldre el cafè en fred. Amb les càpsules, l'empresa ofereix cafès amb aroma de caramel, de fruita o de xocolata, a més de descafeïnat, i té la previsió de llançar cinc o sis productes nous l'any que ve.
Alhora, la companyia també ha invertit 800.000 euros en unes noves instal·lacions a San Fernando de Henares, a Madrid, que li permetran créixer al conjunt de l'Estat espanyol i en concret a la capital espanyola, on Bou Café té posat el focus. Bou Café va començar a vendre fora de Catalunya l'any 2004, i a l'Estat té una quota de mercat de l'1%. La companyia té més de 4.000 clients a Espanya, entre els quals hi ha cadenes de restauració, hotels, restaurants i cafeteries, i preveu arribar als 5.000 punts de venda en els pròxims tres anys. En total, les inversions han estat de dos milions d'euros.
Actualment, el 60% de les vendes de la companyia es fan a Catalunya, la quota de mercat és del 10% i la presència internacional representa un escàs 3%. Bou és present a Croàcia, Suïssa, Portugal i el Regne Unit, i en els pròxims tres anys vol incrementar la presència en països de la Unió Europea, de manera que la facturació a l'exterior passi a representar el 20% de les vendes.
L'empresa Bou Café, fundada l'any 1957, però propietat de la família Gotor des de l'any 1998 (i vinculats des que el 1976 en van comprar una part), va tancar l'exercici del 2015 amb unes vendes de 8,7 milions d'euros i preveu tancar el 2016 superant els 9 milions. A més, les previsions per al 2019 són arribar als 12 milions d'euros en vendes, gràcies a la nova línia de negoci. Actualment, la plantilla de la companyia voreja la seixantena de persones i no es descarten més contractacions per augment de la producció.