Esade augmenta els seus ingressos un 4%
L'escola de negocis destinarà 10 milions d'euros a un nou model d'aprenentatge
L'escola de negocis Esade va tancar el passat curs acadèmic amb uns ingressos de 99 milions d'euros, un 4,2% més que en l'exercici anterior, i amb un resultat positiu de prop de 700.000 euros. “El curs passat va ser el millor dels últims sis anys i en total 9.369 estudiants van cursar algun programa en algun dels tres campus que l'escola té a Barcelona, Sant Cugat i Madrid”, va explicar Eugenia Bieto, directora general del centre educatiu, en una trobada amb els mitjans de comunicació.
Bieto va voler subratllar en la seva explicació el cada cop més gran vessant internacional de l'entitat, ja que un 34% dels ingressos procedeixen de programes internacionals i estudiants de 101 nacionalitats diferents. “Al campus de Sant Cugat gairebé la meitat dels alumnes són estrangers”, va subratllar.
L'escola de negocis Esade destinarà en els propers tres anys 10 milions d'euros per canviar el seu model d'aprenentatge, que suposarà la desaparició de bona part de les classes magistrals i la potenciació del debat i l'anàlisi de casos a l'aula. Amb aquest pressupost, l'escola té previst remodelar les classes, la posada en marxa de nous espais per a l'emprenedoria i els nous negocis o el desenvolupament de nous continguts digitals.
De fet, bona part del pressupost es destinarà a la construcció de l'anomenada Rambla de la Innovació, un espai al campus de Sant Cugat destinat a l'impuls de l'emprenedoria i al treball en comú, però també a la recerca i experimentació de noves formes de management i experimentació.
Sota el nom de Student First, el nou model advoca per la desaparició de la xerrada magistral del professor, de manera que l'alumne treballa la teoria prèviament a la classe a través de vídeos o formats en xarxa per, posteriorment, analitzar i debatre en profunditat el temari a l'aula en una sessió imminentment pràctica. En aquest model, doncs, els continguts digitals són essencials.
“Les empreses demanden perfils professionals cada cop amb més habilitats i complerts, i aquesta metodologia ens facilita aconseguir-los”, va afirmar Francisco Longo, director general adjunt de l'escola de negocis.