Turisme
Més visites i hotels més plens el 2016
Les marques turístiques amb què operen les comarques centrals reben un 10% més de turistes en un any
La regió ha tancat el 2016 amb bones dades turístiques. Segons els indicadors d'activitat hotelera de l'Institut d'Estadística de Catalunya, les dues marques turístiques amb què operen les comarques centrals van rebre al voltant d'un 10% més de turistes que l'any anterior, mentre que les pernoctacions van fer una pujada superior a aquesta xifra. També va millorar el grau d'ocupació dels hotels, tot i que se situa lluny de la mitjana de Catalunya i de les xifres de la costa.
La marca turística Paisatges Barcelona (que engloba l'Anoia, el Bages, el Moianès i Osona) va rebre l'any passat un total de 235.000 turistes, un 9,4% més que el 2015; mentre que el nombre de pernoctacions va arribar a 405.000, amb un augment del 12,1%. Pel que fa al grau d'ocupació de les habitacions, s'ha situat en un 42,6% (37,4% el 2015).
Pel que fa a la marca Pirineus, amb què operen les comarques de muntanya, entre les quals hi ha el Solsonès i el Berguedà, ha obtingut millors resultats. En aquest cas, els turistes que van visitar la zona van ser més de 653.000 i les pernoctacions van superar els 1,3 milions. Aquestes xifres comporten creixements d'un 12,5% i un 14,2%, respectivament. Pel que fa al grau d'ocupació dels hotels, va ser del 32,3%, contra el 27,5% del 2015.
La marca Pirineus és la que més creix a Catalunya pel que fa a pernoctacions i dobla la mitjana del país (del 6,5%). La segueix la de les Terres de l'Ebre, que puja un 13,7%, i Paisatges Barcelona, amb un 12,1%. També en el nombre de viatgers els Pirineus experimenten la segona pujada més important, després de la Costa de Barcelona. I les comarques de l'Anoia, el Bages, el Moianès i Osona se situen en tercer lloc. L'any passat van visitar Catalunya dinou milions de turistes i es van registrar 55 milions de pernoctacions.