La Borsa
Més valors
Economia

El futur del sector de la fusta, a debat

L'Associació de la Fusta, amb vuitanta associats, celebra la festa del seu patró

L'Associació de la Fusta de les comarques gironines s'ha reunit aquest cap de setmana amb motiu de la seva festa anual, Sant Josep. Durant la trobada, duta a terme a Banyoles, s'ha posat damunt la taula la possibilitat de buscar i proposar fórmules que ajudin a enfortir la formació dual a les comarques gironines. La formació professional dual, que busca incrementar la col·laboració entre els centres de formació professional i les empreses en el procés formatiu dels alumnes, es considera molt positiva per reduir l'atur juvenil.

Com que un dels reptes als quals ha de fer front el sector de la fusta és la falta de relleu generacional, que fa que cada vegada més negocis hagin de tancar quan la persona que el dirigeix ha de jubilar-se, l'associació considera que és molt important trobar mecanismes per donar a conèixer l'ofici entre els joves en el moment en què aquests han d'escollir els seus estudis.

L'Associació de la Fusta de les comarques gironines es va crear fa 40 anys i actualment té unes 80 empreses associades (fusteries, ebenisteries, fabricants de mobles i empresaris rematants, entre d'altres). L'entitat està vinculada des dels seus inicis a la FOEG, com a fundadora i impulsora de la patronal.

La transició energètica

La dependència de l’exterior de la UE per poder atendre les necessitats energètiques actuals amb el risc constant d’un encariment dels preus i la gran influència de la combustió de carbó i hidrocarburs...

 
L’opinió

Energia: El repte de la transició energètica

 
ANOIA

Productors locals volen vendre a Mercabarna

 

ExproReus ampliarà espais i marques d’automoció

reus
 

República Dominicana, l’illa inaudita

 

Montoro comunica la intervenció total de les finances de la Generalitat

MADRID
 
economia

Pimec rebutja la intervenció de la Generalitat

Barcelona
 

Malgrat Turisme es dissoldrà set anys després de ser creat

malgrat de mar
 

Marca Ciutat vol crear estima cap a Tarragona

tarragona