Un mes d'abril amb 50 propostes enoturístiques
Vint-i-set cellers de la DO Empordà participaran en la quarta edició del festival Vívid, que comença l'1 d'abril
El festival Vívid proposarà durant un mes, a partir de l'1 d'abril, una cinquantena de propostes enoturístiques que combinaran la promoció del patrimoni empordanès amb la dels vins i cellers de la DO Empordà. La quarta edició del Vívid aposta per la qualitat més que per la quantitat de les propostes, reduint-ne el nombre (una cinquantena en lloc de les 75 que es van fer l'any passat), i ambientant tastets de vi en espais emblemàtics de l'Empordà. Entre les principals novetats, s'ha optat per reorganitzar territorialment i cronològicament les principals activitats: la primera setmana a la plana de l'Empordà, la segona a l'Albera, la tercera al Baix Empordà i l'última setmana a la zona del cap de Creus. La programació inclou des d'activitats d'algunes hores de descoberta de cellers, tastets de vins en espais emblemàtics del patrimoni empordanès o paquets turístics amb activitats complementàries (vegeu la peça).
Xavier Albertí, president del consell regulador de la DO Empordà; Marta Felip, vicepresidenta del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, i Ramon Ramos, director del patronat, van presentar ahir aquesta nova edició de l'aparador enoturístic de la Costa Brava recalcant que “l'enoturisme és crucial” per a la promoció del territori. Els responsables del Patronat de Turisme i de la DO Empordà confien superar els resultats de l'edició del 2016: 7.305 persones van participar en les 75 activitats programades l'any passat i en conjunt van generar un impacte econòmic de prop de mig milió d'euros. També hi coincideix Xavier Albertí, que subratlla que de les prop de sis milions d'ampolles de vi de la DO Empordà comercialitzades el 2016, més de mig milió (un 11%) es van vendre directament als cellers. Coincidint amb Setmana Santa, el Vívid aposta per un públic familiar i de proximitat, d'arreu de l'Estat espanyol i fins a l'altra banda de la frontera, on també hi ha un públic atret per la qualitat dels vins empordanesos.
LA XIFRA
Tastets en un castell, al monestir o en un veler
L'acte inaugural del Vívid 2017 serà el dissabte 1 d'abril amb una marxa popular per les vinyes de Capmany i esmorzar popular per un preu de 6 euros (que inclourà l'estrena de Botinatxa, botifarra de garnatxa). Un dels atractius d'aquesta edició seran els tastets en espais singulars: el castell de Requesens, la torre de Can Mario a Palafrugell, la casa de l'Abat de Llançà, el monestir de Sant Pere de Rodes o en un veler navegant pel cap de Creus (preus entre 3 i 18 euros, segons l'activitat). Altres propostes combinen la descoberta dels vins amb experiències complementàries com ara el senderisme, el caiac, visites culturals, una trobada d'instagramers, tastets musicals o spa i relax amb sojorns en establiments hotelers (entre 5 i 335 euros segons l'activitat). Un altre apartat de la programació, en cellers o restaurants, aposta per experiències gastronòmiques (maridatges, ostres i vi o tastets de formatges), amb una àmplia varietat de preus, entre 6 i 60 euros, segons l'activitat. La programació completa es pot consultar al portal Vivid.costabrava.org amb geolocalització de cada una d'aquestes activitats i la possibilitat de comprar en línia per a les propostes que tenen un aforament limitat.