Economia

Turisme

Santa Susanna capitaneja les seus turístiques del Maresme

El municipi va tancar el 2016 amb prop de tres milions de pernoctacions en la millor temporada dels últims cinc anys

El sector ho atribueix al fet d'haver consolidat més mesos d'ocupació i a una millora contínua dels establiments

Disposa de prop d'un terç de les places hoteleres de tot el Maresme

La temporada turística del 2016 a Santa Susanna es recordarà com la millor dels últims cinc anys, amb l'arribada de 422.800 visitants que van generar un total de 2.959.600 pernoctacions. Les xifres consoliden el petit municipi, amb una població estable de 3.323 veïns, com la principal destinació turística de l'Alt Maresme, molt per davant de la veterana Calella, que l'any passat es va situar en 1,8 milions de pernoctacions. Tant des de l'Ajuntament com des del sector privat vinculen aquest èxit a dos factors clau: la consolidació d'una temporada més llarga –del febrer al novembre hi va haver una ocupació mitjana del 70%– i la fidelització del visitant que ha respost a l'esforç del sector hoteler de renovació, millora i modernització de les instal·lacions. El portaveu del sector i director gerent de l'hotel Tahití Playa, Manuel López, corrobora que la majoria d'empresaris de Santa Susanna “han fet bé els deures”. “Prop del 70% dels hotels ja són de quatre estrelles o quatre estrelles superior, i ho han aconseguit en els darrers anys com a part de l'estratègia de millorar la destinació i adaptar-se a les demandes dels clients”, precisa tot recordant que el Tahití Playa va fer el salt a les quatre estrelles superior només fa quatre temporades. Sánchez afirma que l'estreta col·laboració que hi ha entre l'administració local i l'empresariat “és crucial” per mantenir aquest nivell d'exigència. “La corresponsabilitat ha convertit el model de Santa Susanna en un model d'èxit dins l'oferta turística dins i fora de Catalunya”, assegura.

Per la seva banda, l'alcalde, Joan Campolier (AiS), recorda que actualment “ja hi ha set hotels en funcionament”. “El mèrit d'una ocupació tan alta, que els mesos de juliol i agost es mou entre el 90 i el 100%, és compartit perquè la feina es fa conjuntament”, exposa, i hi afegeix que, si bé els hotelers “tenen a punt els establiments”, el consistori “ha sabut explotar un model propi, lluny de la massificació d'altres destinacions i que encara té un llarg camí per recórrer”.

Perfil variat

Santa Susanna disposa de 14.000 places hoteleres, gairebé un terç de les existents a tot el Maresme, i això li representa el 30% de les pernoctacions dels municipis inclosos en la marca Costa de Barcelona Maresme. Segons les dades facilitades per la Fundació Turística Santa Susanna, el perfil dels turista que visita la destinació és molt divers: “Hi ha des de turisme esportiu fins a viatges organitzats per l'Imserso, si bé destaca sobretot el turisme familiar.” En temporada alta, a partir del juny es concentra el major nombre de visitants estrangers, que principalment provenen d'Holanda, Bèlgica, França, el Regne Unit, Espanya, Rússia i Alemanya. “Solen quedar-se una mitjana de set nits i destinen els dies a passejar i caminar, descansar i relaxar-se, anar a la platja, anar a comprar i participar en activitats esportives”, concreta la gerent de la fundació, Mercè López. Segons les enquestes recollides l'any passat per la Diputació sobre la valoració de la destinació turística, els visitants la van puntuar amb un 8,3 d'un màxim de 10. “Una nota per sobre de la mitjana de la demarcació”, precisa López. De fet, un 55% dels turistes ja havien estat anteriorment a Santa Susanna i un 7,8% l'han visitat més de deu vegades.

LA FRASE

La corresponsabilitat ha convertit el model de Santa Susanna en un model d'èxit dins i fora de Catalunya
Manuel López
portaveu dels empresaris hotelers de santa Susanna

LA XIFRA

422.800
visitants
van anar de vacances a Santa Susanna l'any 2016 i un 7,8% l'han visitat més de deu vegades

La quarta taxa turística de Catalunya

Santa Susanna es va situar el 2015 com la segona destinació pel que fa a recaptació de taxa turística de la demarcació de Barcelona –només superada per la capital catalana– i la quarta en l'àmbit de Catalunya, darrere de Barcelona, Lloret i Salou. L'alcalde, Joan Campolier, xifra en uns 290.000 euros la recaptació que els va proporcionar la taxa l'any passat, i informa que es destinaran principalment a un projecte de millora integral de la senyalització del municipi, des de la carretera N-II tant cap a la muntanya, on hi ha el poble, com cap a la platja, on es concentra la zona turística i que s'endurà uns 229.000 euros. “La resta dels diners de la taxa serviran per canviar mobiliari urbà, per fer promoció de la nostra oferta i també per començar a embastar un projecte d'ordenació dels equipaments del municipi”, precisa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

El termini per reclamar despeses hipotecàries comença en anul·lar-se la clàusula abusiva

BARCELONA
GIRONA

El Govern aprova ajuts a la pagesia per valor d’11,4 milions d’euros

GIRONA
GIRONA

La CGT de Correus denuncia falta de personal en una desena de barris

GIRONA
economia

El Banc Sabadell guanya 308 milions el primer trimestre, un 50% més que l’any passat

barcelona

Unió de Pagesos considera un “pedaç” el decret pel control de fauna cinegètica

girona
Unió Europea

TikTok suspèn el programa de punts de la versió ‘Lite’

Barcelona

Èxit de participació del XXV Fòrum Industrial

girona
economia

Menys burocràcia en els plans d’estalvi d’aigua per ramaders i agricultors

barcelona
Estats Units

Aproven la llei que podria suposar la prohibició de TikTok als EUA

Barcelona