Economia

El 78% de les feines TIC es cobreixen en el mercat ocult

De mitjana, el 64% de les ofertes laborals no es fan públiques

La confidencialitat i la competència, els motius

Moltes de les ofertes laborals de perfils qualificats i molt buscats no s'acaben de fer públiques mai i s'acaben cobrint en el mercat ocult. Es tracta de vacants que les empreses prefereixen no fer explícites i que acaben cobrint amb les pròpies fonts de reclutament, ja sigui a través de bases de dades, intermediaris o referències de persones de confiança o bé “robant” el professional de la competència atraient-lo amb una oferta millor. Per a la consultora Lee Hecht Harrison, a Catalunya el 64% de les vacants es cobreixen en el mercat ocult (63% en el cas espanyol), i és encara superior depenent del sector en qüestió. Així, en el cas de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), el 78% de les recol·locacions es fan en el mercat ocult i en el sector farmacèutic passa si fa no fa el mateix, amb un 79% de les vacants que es cobreixen així.

Segons els experts, per a professions tecnològiques i digitals és important que els candidats gestionin bé la seva pròpia marca personal i la xarxa de contactes. “La necessitat de contractar perfils específics i en gran mesura relacionats amb les noves tecnologies fa que les xarxes professionals en línia es converteixin en l'espai perfecte per buscar talent i incorporar-lo a la plantilla”, segons s'explica en un estudi de Lee Hecht Harrison, divisió del grup Adecco.

De fet, entre els motius que porten una empresa a amagar una oferta pública de treball destaca el de la pròpia estratègia empresarial i la voluntat de no donar pistes a la competència sobre les àrees que es potencien o els girs que puguin donar.

Poca experiència

En un estudi encarregat per l'associació d'empreses industrials internacionalitzades Amec sobre Perfils i competències per a la internacionalització és reconeix que “la principal font de captació de talent per a la internacionalització és la promoció interna”, tot i que aquesta és una eina utilitzada en les empreses de més dimensió, i es reconeix que “l'empresa espanyola pateix d'inexperiència a l'hora d'identificar talent dins de la pròpia organització”. Amb tot, el document reconeix que “guanya força la captació a través de networking, sobretot en posicions tècniques de comandaments intermedis”.

LA XIFRA

64
per cent
de les vacants en llocs de treball de diferents sectors es cobreixen a través de contactes privats.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia