Economia

El 78% de les feines TIC es cobreixen en el mercat ocult

De mitjana, el 64% de les ofertes laborals no es fan públiques

La confidencialitat i la competència, els motius

Moltes de les ofertes laborals de perfils qualificats i molt buscats no s'acaben de fer públiques mai i s'acaben cobrint en el mercat ocult. Es tracta de vacants que les empreses prefereixen no fer explícites i que acaben cobrint amb les pròpies fonts de reclutament, ja sigui a través de bases de dades, intermediaris o referències de persones de confiança o bé “robant” el professional de la competència atraient-lo amb una oferta millor. Per a la consultora Lee Hecht Harrison, a Catalunya el 64% de les vacants es cobreixen en el mercat ocult (63% en el cas espanyol), i és encara superior depenent del sector en qüestió. Així, en el cas de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), el 78% de les recol·locacions es fan en el mercat ocult i en el sector farmacèutic passa si fa no fa el mateix, amb un 79% de les vacants que es cobreixen així.

Segons els experts, per a professions tecnològiques i digitals és important que els candidats gestionin bé la seva pròpia marca personal i la xarxa de contactes. “La necessitat de contractar perfils específics i en gran mesura relacionats amb les noves tecnologies fa que les xarxes professionals en línia es converteixin en l'espai perfecte per buscar talent i incorporar-lo a la plantilla”, segons s'explica en un estudi de Lee Hecht Harrison, divisió del grup Adecco.

De fet, entre els motius que porten una empresa a amagar una oferta pública de treball destaca el de la pròpia estratègia empresarial i la voluntat de no donar pistes a la competència sobre les àrees que es potencien o els girs que puguin donar.

Poca experiència

En un estudi encarregat per l'associació d'empreses industrials internacionalitzades Amec sobre Perfils i competències per a la internacionalització és reconeix que “la principal font de captació de talent per a la internacionalització és la promoció interna”, tot i que aquesta és una eina utilitzada en les empreses de més dimensió, i es reconeix que “l'empresa espanyola pateix d'inexperiència a l'hora d'identificar talent dins de la pròpia organització”. Amb tot, el document reconeix que “guanya força la captació a través de networking, sobretot en posicions tècniques de comandaments intermedis”.

LA XIFRA

64
per cent
de les vacants en llocs de treball de diferents sectors es cobreixen a través de contactes privats.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona
economia

Mataró guanya una primera demanda al Corte Inglés que li reclama 24 milions

Mataró
unió europea

Anul·len una multa a Google per pràctiques abusives en publicitat

barcelona

El Consorci de les Gavarres augmenta un 14,36 % el pressupost 2025

monells

El Girocamping PRO presentarà noves eines per potenciar la sostenibilitat

SANT PERE PESCADOR
Economia

El BBVA no apujarà l’oferta de l’opa al Sabadell perquè ja és “molt atractiva” pels accionistes

barcelona
economia

Nous ajuts per impulsar el comerç de Mataró

mataró

L’ampliació de l’Outlet Gran Jonquera s’obrirà el mes d’octubre

LA JONQUERA