Economia

empresa

La cervesa de Lleida

San Miguel, ara dins el grup Mahou, celebra el 60 anys de l’obertura de la planta lleidatana, la primera que la marca va establir a l’Estat espanyol

La fàbrica assumirà l’elaboració de la cervesa sense alcohol i sense gluten

El centre té 150 empleats i una capacitat per produir i envasar 600 milions d’ampolles anuals

L’empresa destina un terç de la seva producció a l’exportació i ja arriba a més de 40 estats

La fàbrica cervesera San Miguel de Lleida compleix 60 anys. Va ser la primera planta que aquesta marca va obrir a l’Estat espanyol. Era l’any 1957 i, coincidint amb la festa major de maig de Lleida, la marca llançava al mercat les primeres ampolles de cervesa envasades a la planta lleidatana. San Miguel va néixer el 1890 a Manila (Filipines). Sembla que la qualitat de l’aigua del riu Segre va ser el factor determinant per triar la capital de Ponent; una aigua que encara utilitzen per a l’elaboració de la cervesa.

Amb motiu d’aquest aniversari, el Grup Mahou San Miguel promou una campanya publicitària en la qual es pot llegir: “Feta a Lleida.” La cervesa San Miguel té una forta implantació a Ponent i la fàbrica ha estat un referent de l’economia lleidatana, ja que encara és una de les poques indústries de la ciutat. Aquest protagonisme ha fet que la marca estigui present al llarg del anys en molts esdeveniments populars i ciutadans. Els lleidatans, però, catalanitzen el nom a l’hora de demanar la cervesa d’aquesta marca.

El director del centre de producció de Mahou San Miguel a Lleida, Manuel Heredia, va explicar ahir que la marca està implantada en més de 40 estats d’arreu del món i que destina un terç de la producció a l’exportació. Aquest fet ha permès, segons Heredia, que hagin pogut esquivar millor la forta crisi a l’Estat espanyol i la caiguda del consum. Així, la capacitat productiva de la planta de Lleida s’ha aconseguit mantenir en el 95% en els darrers deu anys. El centre de producció té una capacitat per elaborar dos milions d’hectolitres a l’any, és a dir, cap a 600 milions d’ampolles i llaunes. La planta, situada al polígon industrial El Segre, ocupa una superfície de 165.000 metres quadrats i disposa d’una àrea de producció de cervesa i d’un altre complex annex per a l’envasament i la logística. Les quatre línies d’envasatge de diferents formats permeten embotellar 15 ampolles per segon, és a dir, 54.000 cada hora. Sa Miguel actualment dona feina a uns 150 treballadors a Lleida. No obstant això, a l’estiu, quan es registren puntes de demanda, es poden arribar a contractar entre 30 i 40 empleats més per absorbir un major volum de producció.

Heredia va explicar que els pròxims objectius de la firma es concentren en “l’extensió de la cultura cervesera perquè a poc a poc guanyi lloc al cor del consumidor”. El director de la fàbrica considera que l’objectiu ha de ser que la cervesa sigui considerada com una beguda amb una categoria similar a la que té el vi. Així mateix, els mesos vinents, a la fàbrica de Lleida, es començarà a produir cervesa sense alcohol i recentment s’ha incorporat la producció de cervesa sense gluten, una varietat que s’adapta a les necessitats del mercat.

L’aniversari va servir ahir per mostrar a les autoritats lleidatanes les interioritats del centre de producció i recuperar la masia dels antics propietaris de la marca, una edificació en desús des dels anys vuitanta i que havia estat seu central i espai de celebracions festives i institucionals de l’empresa. Bona part dels treballadors de la planta també van participar en aquesta commemoració. L’alcalde, Àngel Ros, va destacar els lligams de la companyia amb la ciutat i a títol personal, ja que durant cinc anys hi va treballar i es va definir com “home sant miquel”. L’alcalde va fer un petit repàs de l’empresa, que forma part del grup Mahou San Miguel, empresa líder del seu sector des del 2000.

Feta a Lleida
La marca posa en marxa per primera vegada una campanya publicitària només per a Catalunya i que tindrà una gran importància a Lleida, ja que el lema de la promoció és “De la terra al món. Feta a Lleida”. Han elaborat una edició limitada destinada a l’hostaleria amb tres etiquetatges diferents per relatar la implantació a Catalunya: l’arribada des de Manila al port de Barcelona, la inauguració del centre de producció de Lleida i la recerca dels millors ingredients.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

El termini per reclamar despeses hipotecàries comença en anul·lar-se la clàusula abusiva

BARCELONA
GIRONA

El Govern aprova ajuts a la pagesia per valor d’11,4 milions d’euros

GIRONA
GIRONA

La CGT de Correus denuncia falta de personal en una desena de barris

GIRONA
economia

El Banc Sabadell guanya 308 milions el primer trimestre, un 50% més que l’any passat

barcelona

Unió de Pagesos considera un “pedaç” el decret pel control de fauna cinegètica

girona
Unió Europea

TikTok suspèn el programa de punts de la versió ‘Lite’

Barcelona

Èxit de participació del XXV Fòrum Industrial

girona
economia

Menys burocràcia en els plans d’estalvi d’aigua per ramaders i agricultors

barcelona
Estats Units

Aproven la llei que podria suposar la prohibició de TikTok als EUA

Barcelona