La Borsa
Més valors
Economia

Jòdul aterra a Barcelona per reforçar el client corporatiu

Obren un espai per fomentar el vincle amb interioristes i arquitectes que treballen per a hotels i comerços

Jòdul, una empresa que comercialitza material per a la construcció, ha obert a Barcelona un espai de suport a interioristes, arquitectes i promotors d’obres, en la que és la primera incursió fora de Taradell (Osona), on va néixer fa 25 anys. L’objectiu d’aquesta implantació és reforçar el client corporatiu que per a Jòdul ha estat important per superar la crisi. En un moment en què el client particular va patir una davallada, les obres a hotels i comerços van suposar un baló d’oxigen per a l’empresa.

Jòdul aposta per adreçar-se a tot l’espectre de clients: des del particular que vol fer obres a casa seva, el professional de la construcció i el ja esmentat client corporatiu. Cadascun d’aquests perfils representa un terç del negoci de l’empresa i la intenció és preservar aquest equilibri, segons explica Aman Cabanas, responsable del showroom obert a Barcelona. “Aquesta paleta tan àmplia és la nostra fortalesa, perquè no depenem tant d’un únic client”, afirma.

L’altra fortalesa és una oferta basada en un producte diferenciat en el mercat i per a la selecció del qual dediquen temps i recursos a assistir a salons internacionals del sector. Es tracta d’un producte per a una butxaca mitjana i alta. La major part del gènere que venen (sistemes constructius, rajoles, aixeteria, sanitaris, parquets i fusta) procedeix d’Europa, Espanya, Itàlia i Alemanya, principalment. També han desenvolupat algunes gammes de producte pròpies.

A més dels 200 m² del nou local de Barcelona, Jòdul disposa de 15.000 m² a Taradell, on la major part de l’espai està dedicat a la logística, però també tenen les oficines i una àrea d’exposició. “Aquí atenem principalment el client particular”, explica.

Cabanas és la segona generació de Jòdul, una firma fundada el 1991 pel seus pares, Josep Cabanes, gerent, i Dolors Barfull, responsable de producte. No obstant això, Aman Cabanas es reivindica com la tercera generació d’una nissaga dedicada a aquest negoci. Els seus avis, Aman Barfull i Ramona Vila, van començar el 1962 amb una empresa de transport que ben aviat va canviar d’activitat cap a la venda de material de construcció fins esdevenir líder a la Catalunya central. Una oferta temptadora per part d’un gran grup va aconsellar la venda del negoci, que va acabar tancant. Al cap d’alguns anys neix Jòdul per reivindicar aquest espai.

L’establiment que han obert a Barcelona, el Jòdul Lab, en què han invertit uns 200.000 euros, vol ser una extensió del despatx dels professionals. Per a Jòdul és una manera de fomentar la relació amb els clients.

Facturació
6 M€
Treballadors
20
Any de fundació
1991
L’empresa de Taradell inverteix molts recursos en la formació dels treballadors perquè entenen que són un factor de competitivitat. Durant la crisi van intentar que la caiguda de la facturació afectés el mínim l’estabilitat de la plantilla.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
JOAQUIM COMELLA RIERA
DIRECTOR GENERAL DE CASA RIERA ORDEIX

“Fem la llonganissa amb carn de truja, la millor”

“Sempre que podem utilitzem animals de les nostres granges, però hi ha èpoques de l’any en què no tenim suficient producció i comprem i busquem truges de proximitat”

“L’any 2001 es crea la IGP en què es marca una normativa de qualitat a seguir per preservar que la llonganissa de Vic tingui la consideració”

Vic
 

L’activitat agrària a la Baixa Tordera lluita per tenir futur

malgrat de mar
 

L’habitatge turístic escurça distàncies a l’allotjament rural

manresa
 

Tot Nuvis fa de Reus la capital del món nupcial

reus
 

Immobiliària Espígul compleix trenta anys i estrena nova seu a Girona

girona
 
Vilafant

Campanya per fomentar el comerç local

 

La Costa Daurada supera els 20 milions de pernoctacions

Tarragona
 
economia

Gas Natural ven el negoci a Colòmbia per 482 milions

 
economia

La MedaWeek amplia un 20% la seva activitat