La Borsa
Més valors
Economia

La marca de polos Batech trasllada la seu a Barcelona

L’empresa de moda nascuda al Vallès, basada en el concepte 100% fet a Catalunya, ja pensa en el mercat exterior

Tots els processos industrials de la firma de moda es fan al Vallès

L’empresa de moda masculina Batech, nascuda fa cinc anys a Cerdanyola del Vallès i que confecciona col·leccions de polos amb teixit tècnic d’alta qualitat, trasllada la seu a Barcelona a partir de setembre. A la mateixa instal·lació, l’empresa de 100% fet a Catalunya també hi obrirà una botiga i un showroom.

Aquest serà el segon establiment físic després d’obrir el primer a Tarragona ara fa un any. “Amb aquests dos establiments i els 30 punts de venda multimarca, des de Barcelona, ja començarem a pensar com destinar el nostre producte als mercats internacionals”, explica Santi Simon, un dels socis de l’empresa, que factura prop de mig milió d’euros. L’enginyer industrial i MBA diu que durant el primer any de vida de l’empresa el canal de distribució era internet i els punts de venda multimarca que, poc a poc, han anat fent la taca més grossa per tot Catalunya. En un any d’obertura de la botiga de Tarragona, “la informació obtinguda del client ha estat molt gran”. Gràcies a aquesta experiència ara saben que els polos de Batech, que costen entre 74 i 82 euros, tenen molta acceptació entre “les persones d’un cert poder adquisitiu, de professionals liberals i també allò que li importa al turisme, que és una roba de qualitat”, explica Santi Simon. De fet, el directiu afirma que el turista belga, holandès, alemany, italià o suís són els que més s’interessen per aquest disseny. Per això, en un o dos anys “ja començarem a preparar les nostres creacions per a aquells mercats”, tot i que el soci de la firma vallesana insisteix a dir que “és important créixer però ho és més encara consolidar-se”. Tot i així, la firma no descarta “tan aviat com sigui possible” poder posar en marxa un establiment a les comarques gironines.

Fundada el 2012, Batech celebra el primer lustre amb vocació de ser una empresa arrelada a Catalunya. Creada entre Castellar del Vallès i Terrassa, fonamenta el seu concepte de 100% fet a Catalunya en tots els seus processos industrials. El teixit es fa a Sant Vicenç de Castellet; els acabats i el color, a Sant Quirze del Vallès; els botons provenen de Santa Perpètua de Mogoda, i les etiquetes i el packaging, de Castellar.

Batech, que en el màrqueting usa el nom de Barcelona i l’expressió Made in Catalonia, no se centra només en el polo d’estiu. També disposa de la línia de polos d’hivern, amb màniga llarga i una mica més gruixuts, “ideals per portar amb americana”, diu Simon. Però la gran novetat és que d’aquí a pocs mesos posarà en marxa un jersei i una dessuadora.

Batech disposa d’una àmplia gamma de colors, que creix a cada nova col·lecció, “pensades perquè les peces siguin sempre molt transpirables, que s’assequin amb molta més rapidesa que un teixit convencional, que protegeixi dels rajos ultraviolats i que no calgui planxar”, explica Santi Simón, que va iniciar l’empresa conjuntament amb un altre soci, Lluís Latorre.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ESTAT ESPANYOL

La zona euro creix un 0,6% en el segon trimestre

L’economia de la zona euro ha experimentat un creixement del 0,6 per cent en el segon trimestre de l’any, una dècima per sobre de l’expansió registrada en els tres primers mesos del 2017, segons...

 
empresa
tèxtil

Roba antimosquits per a mascotes feta a Terrassa

terrassa
 
municipal
turisme

L’Oficina de Turisme de la Paeria atén un 30% més de consultes que el 2016

Lleida
 
treball

(Mai s’és) massa vell a la feina

Barcelona
 

“He notat sovint que m’enfonsava”

L’Hospitalet de Llobregat
 
Economia
Un nou model de negoci immobiliari

Les ‘fintech’ del totxo

Barcelona
 
empresa
exportacions

L’Anoia és la comarca de la regió amb més presència d’empreses exportadores

manresa
 
Economia

El projecte de magatzem impulsat per Gas Natural al Bages, en via morta

 
municipal
campanya d'estalvi

Mig miler de lleidatans aprenen a estalviar llum

Lleida