La Borsa
Més valors
Economia

La marca de polos Batech trasllada la seu a Barcelona

L’empresa de moda nascuda al Vallès, basada en el concepte 100% fet a Catalunya, ja pensa en el mercat exterior

Tots els processos industrials de la firma de moda es fan al Vallès

L’empresa de moda masculina Batech, nascuda fa cinc anys a Cerdanyola del Vallès i que confecciona col·leccions de polos amb teixit tècnic d’alta qualitat, trasllada la seu a Barcelona a partir de setembre. A la mateixa instal·lació, l’empresa de 100% fet a Catalunya també hi obrirà una botiga i un showroom.

Aquest serà el segon establiment físic després d’obrir el primer a Tarragona ara fa un any. “Amb aquests dos establiments i els 30 punts de venda multimarca, des de Barcelona, ja començarem a pensar com destinar el nostre producte als mercats internacionals”, explica Santi Simon, un dels socis de l’empresa, que factura prop de mig milió d’euros. L’enginyer industrial i MBA diu que durant el primer any de vida de l’empresa el canal de distribució era internet i els punts de venda multimarca que, poc a poc, han anat fent la taca més grossa per tot Catalunya. En un any d’obertura de la botiga de Tarragona, “la informació obtinguda del client ha estat molt gran”. Gràcies a aquesta experiència ara saben que els polos de Batech, que costen entre 74 i 82 euros, tenen molta acceptació entre “les persones d’un cert poder adquisitiu, de professionals liberals i també allò que li importa al turisme, que és una roba de qualitat”, explica Santi Simon. De fet, el directiu afirma que el turista belga, holandès, alemany, italià o suís són els que més s’interessen per aquest disseny. Per això, en un o dos anys “ja començarem a preparar les nostres creacions per a aquells mercats”, tot i que el soci de la firma vallesana insisteix a dir que “és important créixer però ho és més encara consolidar-se”. Tot i així, la firma no descarta “tan aviat com sigui possible” poder posar en marxa un establiment a les comarques gironines.

Fundada el 2012, Batech celebra el primer lustre amb vocació de ser una empresa arrelada a Catalunya. Creada entre Castellar del Vallès i Terrassa, fonamenta el seu concepte de 100% fet a Catalunya en tots els seus processos industrials. El teixit es fa a Sant Vicenç de Castellet; els acabats i el color, a Sant Quirze del Vallès; els botons provenen de Santa Perpètua de Mogoda, i les etiquetes i el packaging, de Castellar.

Batech, que en el màrqueting usa el nom de Barcelona i l’expressió Made in Catalonia, no se centra només en el polo d’estiu. També disposa de la línia de polos d’hivern, amb màniga llarga i una mica més gruixuts, “ideals per portar amb americana”, diu Simon. Però la gran novetat és que d’aquí a pocs mesos posarà en marxa un jersei i una dessuadora.

Batech disposa d’una àmplia gamma de colors, que creix a cada nova col·lecció, “pensades perquè les peces siguin sempre molt transpirables, que s’assequin amb molta més rapidesa que un teixit convencional, que protegeixi dels rajos ultraviolats i que no calgui planxar”, explica Santi Simón, que va iniciar l’empresa conjuntament amb un altre soci, Lluís Latorre.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
TANTTANTXTANT

“Els catalans fan coses”

Entre les “coses que fan els catalans”, n’hi ha una que, fins i tot aquells que els “estimen tant”, reconeixen que fan prou bé. Són bons negociants, com ho són les cultures de pas i que no...

 

L’economia catalana creix un 3,4% el tercer trimestre

Barcelona
 

Els hotelers no coneixen el pla de pisos turístics de Lloret

lloret de mar
 
economia

Seat contractarà 150 persones el 2018 per reforçar la producció a Martorell

Barcelona
 
Economia
eleccions 21-D

Foment reclamarà seguretat jurídica al nou govern

Barcelona
 
economia

El Banc d’Espanya limita l’impacte del procés en el creixement del PIB espanyol

Barcelona
 
Empreses
comerç solidari

Cafè sense intermediaris

aiguaviva
 
comerç

El comerç d’Olot frena i compensa l’èxode dels compradors joves

Olot
 
Economia

Sixte Cambra deixarà la presidència del Port de Barcelona

barcelona