economia
Tesla inaugura a l’Hospitalet la primera botiga permanent a l’Estat
És un centre de servei que donarà també assistència tècnica
Obrirà a més un espai comercial al carrer Rosselló abans de finals d’any
La nord-americana escull Barcelona per a tenir-hi la seu fiscal
Tesla ha posat en marxa a l’Hospitalet del Llobregat el seu primer espai permanent a l’Estat, un centre de servei que ocupa 1.300 metres al carrer de la Metal·lúrgia, al costat del recinte firal de Gran Via. Allà ofereix tant la possibilitat de provar i comprar un dels seus vehicles —de moment estan disponibles aquí el model X i el model S—, així com d’obtenir assistència tècnica. No es tracta d’un taller a l’ús, explica la marca, sinó un espai sobretot tecnològic adaptat a les característiques dels seus vehicles elèctrics que tenen, explica, cent peces menys que els convencionals. Per això aquest centre de servei no farà feines de xapa o pintura, sinó sobretot actualitzacions del programari dels vehicles.
Tots els models de Tesla compten amb una garantia de 8 anys sense límit de quilometres per a la bateria i motors i de 4 anys o 80.000 quilòmetres per a la resta.
La marca no dona xifres de vendes per mercats però en total porta venuts al món 200.000 vehicles en els seus 14 anys de vida, i segons les dades de la patronal Anfac, suma al voltant de 200 matriculacions a l’Estat des de finals de l’any passat, quan va començar les vendes aquí. La nord-americana tampoc ha volgut donar dades de quants llocs de treball generarà en aquest nou espai, així com tampoc a la futura botiga que té previst obrir aquest any al carrer Rosselló de la capital catalana. També preveu obrir una botiga i un centre de servei a Madrid properament.
En tot cas la firma dirigida per Elon Musk ha triat la capital catalana per a posar-hi la seu fiscal, un fet, però, que el director de Tesla Espanya, Jorge Milburn, considera “anecdòtic”.
La nova infraestructura, explica Milburn, és un pas més en l’aposta de Tesla per a créixer a l’Estat, on vol acabar l’any amb 24 estacions de càrrega ràpida (20 minuts). Ara en té 12, amb especial presència a Catalunya i preveu obrir-ne noves a Sant Cugat, Saragossa, i Granada. També disposa de 155 punts de càrrega en destí, ubicats a espais públics com hotels i centres comercials, tot i que la marca creu que, com amb els mòbils, la principal estació de recàrrega per a l’ús diari és el propi domicili.
La nova infraestructura també servirà per donar cobertura a l’ofensiva comercial de la marca, que acaba de posar al mercat (de moment als Estats Units) el nou model 3, més assequible a partir de 35.000 dòlars amb el qual aspira a ser una marca de consum més massiu: “Volem democratitzar les vendes”, ha dit Jorge Milburn.