Economia
Uniqlo obre al Passeig de Gràcia la primera botiga a l’Estat
Inaugurarà un segon establiment el dia 9 de novembre al centre comercial Glòries
Estudia arribar també a Madrid però no té encara data prevista
L’Amancio Ortega japonès ja ha arribat a Barcelona. La marca de moda Uniqlo, que fa de simplicitat i l’alta qualitat la seva filosofia, obrirà demà dimecres al número 18 del Passeig de Gràcia el seu primer establiment a l’Estat espanyol, després d’anys de buscar el millor emplaçament a la ciutat i abans d’aterrar fins i tot a Madrid, on no descarta obertures. El president de la junta directiva, president i conseller delegat de la companyia japonesa Fast Retailing, Tadashi Yanai, ha explicat avui durant la roda de premsa que “la nostra primera botiga a Barcelona suposa l’entrada en el mercat espanyol i la intenció és obrir botigues a totes les principals ciutats del país”. A més ha anunciat l’obertura per al dia 9 de novembre de la segona botiga a la capital catalana, en aquest cas al centre comercial Glòries.
L’establiment de la marca nipona ocupa 1.730 m² d’un edifici de quatre plantes de principis del segle XX i ofereix una selecció de peces Uniqlo d’home i dona. En principi, la col·lecció infantil queda limitada només a les samarretes d’autor sota l’ensenya UT tot i que també es podran comprar a través de la web i d’un quiosc de compra instal·lat al propi establiment, que envia les comandes en qüestió de dies. A més, com a exclusiva, presenta les col·leccions dels dissenyadors JW Anderson (Loewe) i Inés de la Fressange, per encàrrec de la casa.
Fast Retailing és una de les empreses tèxtils de distribució més grans del món i les seves vendes globals superen els 13.375 milions d’euros, segons xifres del 2016. L’empresa, fundada per Tadashi Yanai l’any 1984 a Hiroshima, compta amb més marques a banda d’Uniqlo, entre les quals Comptoir des Cottonniers, GU o Helmut Lang. Amb Uniqlo, però, suma 1.900 establiments repartits en 19 mercats del món.
La inauguració de demà comptarà amb la presència d’alguns dels ambaixadors de la marca, com l’exfutbolista Carles Pujol o la model Veronica Blume.